Byggahus.se
J JussiB skrev:
Erfaring med denne dyckertpistolen (Tjep) ?
[länk]
Tjep brukar vara bra prylar. Har själv en ankarspikspicka från dem som gått många tusen spik utan problem.
 
  • Gilla
JussiB
  • Laddar…
T
  • Gilla
Jazman och 1 till
  • Laddar…
T trojlee skrev:
Någon som har denna? Är den bra?
Ingen som örovat denna dewalt tigersåg?
 
T trojlee skrev:
Ingen som örovat denna dewalt tigersåg?
Jag var lite sugen på den då priset såg bra ut och jag alltid velat ha en tigersåg. Den ser bra ut på väggen i mancaven...

Men det ser inte ut som den har pendling och det misstänker jag är rätt avgörande för avverkningen. Det är iaf stor skillnad om man har det på sticksågen..
 
T
T Ejmelie skrev:
Då kanske den här kan vara något då?

Wiha skruvmejsel [länk]
Såg trevlig ut och bra pris.
Har inte spärrfunktion som Bachon, men jag tror jag värderar bitsmagasinet högre.
Tack för tipset!
 
  • Gilla
Tovin
  • Laddar…
T Testarn skrev:
Den är bra, men har inte bitsförvaring i handtaget som den långa. Det är klart minus. Iaf jag har saknat det ett antal tillfällen.
Tack för varningen, hade inte uppmärksammat det. Det är en dealbreaker så det blev inget köp.
T Ejmelie skrev:
Då kanske den här kan vara något då?

Wiha skruvmejsel [länk]
Den har jag! Köptes på en rea för något halvår sedan men trots det låga priset kan jag inte påstå att jag är nöjd med den. Behållaren till bitsarna sitter onödigt hårt så att öppna den är lite sv ett projekt när man väl fått ut bitshållaren så trillar alla bitsarna ut för de däremot sitter alldeles för löst. Bortsett från det är mejseln bra...

Här är en med såväl spärrfunktion och bitsförvaring: https://se.milwaukeetool.eu/sv-se/8-i-1-kompakt-multisparrskruvmejsel/

Jag ställer mig däremot lite tveksam till designen. Dels ser den inte så ergonomisk ut och dels säger skeptikern i mig att bitsen förr eller senare kommer ramla ut när de är lagrade på det viset.

Någon som har testat? Någon som vet vart den går att köpa? Någon som vet en annan kort bitsmejsel med spärrfunktion och förvaring för bits?

Edit: Fann denna https://www.amazon.se/STANLEY-066358-multibit-enubbig-skruvmejsel/dp/B003KQ5EFM/
Det är visserligen en Stanley så den kanske inte är välkommen hos alla byggahusare men utbudet verkar inte så stort.
 
Redigerat:
T
T Trunk skrev:
Edit: Fann denna [länk]
Det är visserligen en Stanley så den kanske inte är välkommen hos alla byggahusare men utbudet verkar inte så stort.
Jag har Stanleyn är mycket nöjd med den
 
En udda fågel!

En Bosch ADV 82 plantillsats för elhyvel på Marketplace. Manuell matning. Även Metabo tycks ha en sådan som tillbehör.
Troligtvis passar även andra märken. Kolla på Youtube! Pris 100Kr!

Dag

Bosch ADV 82 plantillsats för elhyvel med manuell matning och tillbehör på ett verkstadsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ceson och 1 till
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Nu när denna är slut finns den med pistolgrepp kvar för samma pris. [länk]
En sådan har jag använt i många år. Lite klumpig men det är ofta den som får följa med ändå tillsammans med en bitsats ändå....
 
B
Stefan N Stefan N skrev:
Nu när denna är slut finns den med pistolgrepp kvar för samma pris. [länk]
Har den och den får ofta följa med då pga bitsset och spärr, men även att ert går att vinkla handtaget får att få mer kraft.
Dock stör jag mig lite på att den glappar, både i handtaget som är delat men även mellan handtaget och mejselskaftet. Önskar att det var lite tightare mellan de rörliga delarna.
 
B breakman skrev:
Har den och den får ofta följa med då pga bitsset och spärr, men även att ert går att vinkla handtaget får att få mer kraft.
Dock stör jag mig lite på att den glappar, både i handtaget som är delat men även mellan handtaget och mejselskaftet. Önskar att det var lite tightare mellan de rörliga delarna.
Vad jag förstår är OT accepterat så då kör jag också på.

Jag äger inget sådat verktyg själv(skruvmejsel med spärr) men har varit inne på att köpa en Wera Zyklops ett tag, tyvärr är de ganska dyra men ser ut att vara ett riktigt allsidigt verktyg. Det jag tittat på har varit WERA cyklop 1/4 set.

2571084_2cb77b99c022.jpg

En youtuber jag följer använder verktyget flitit :)
 
  • Gilla
kulle och 2 till
  • Laddar…
S snowjim skrev:
Vad jag förstår är OT accepterat så då kör jag också på.

Jag äger inget sådat verktyg själv(skruvmejsel med spärr) men har varit inne på att köpa en Wera Zyklops ett tag, tyvärr är de ganska dyra men ser ut att vara ett riktigt allsidigt verktyg. Det jag tittat på har varit WERA cyklop 1/4 set.

[bild]

En youtuber jag följer använder verktyget flitit :)
Jag har också drömt om den, sen hittade jag https://www.biltema.se/verktyg/handverktyg/hylsverktyg/sparrhandtag/sparrhandtag-2000019452
, absolut inte samma känsla som wera men för det priset är jag nöjd
 
Jag tycker hela grejen med att "alla" handtag ska se ut som deras skruvmejslar är lite "gimmick"-ig.. Just på spärrskaften passar det inte mina händer alls..

Jokernycklarma är ju också udda (samma med den nya självinställande "skiftnyckeln), tjockare skaft, dvs. mer material där det inte behövs....
 
  • Gilla
Lilllen
  • Laddar…
sunnis
Någon som har tips på snöslunga?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.