J
stigen stigen skrev:
Hej TCG!

Förstår till viss del din invändning men troligtvis finns det nog andra medlemmar som sitter i samma båt och helt klart är informationen till nytta för dom.

Med vänlig hälsning, Dag
Vi skulle iofs kunna rensa dessa sista meddelanden och bara behålla måtten. Jag håller dock med Stigen, måtten på spännhylsor på olika maskiner och vad som passar är högsta grad intressant, jag skulle gärna haft den när jag letade maskin. Kan lägga in sista måtten från CAT maskinen i mitt första inlägg, så kan admin om så önskas städa bort dessa andra som inte innehåller den infon och så skickar jag ett PM till Stigen. :)

• Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Jag tänker mig att fräsa spår i 22spångolv för golvvärme i ganska många kvadrat, närmare 200 kanske men under flera år.
Vilken fräs bör jag satsa på?

nino nino skrev:
Jag tänker mig att fräsa spår i 22spångolv för golvvärme i ganska många kvadrat, närmare 200 kanske men under flera år.
Har du tänkt att golvspånet du fräser i ska vara bärande eller har du ett lager till under?

Vilken dimension på slangen?

Frästipstråden

• Gilla
Thell_gti och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren
nino nino skrev:
Jag har kört Cobolt 214-019, tror dock det går bättre att fräsa med ett rakt stål, men jag ville undvika spår utan radie på mina skivor.
Ska lägga massivt trägolv ovanpå :)
Edit; glömde skriva att jag har alltså LK 16 mm

Redigerat:
jbr jbr skrev:
Har du tänkt att golvspånet du fräser i ska vara bärande eller har du ett lager till under?

Vilken dimension på slangen?
Nej det finns plankgolv under
Vet inte men det brukar väl vara 16mm?

nino nino skrev:
Nej det finns plankgolv under
Vet inte men det brukar väl vara 16mm?
Föreslår en egen tråd om detta... om konstruktion av golv för vattenburen golvvärme.
Intressant ämne med många lösningar.

• Gilla
Kacper och 4 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jag har kört Cobolt 214-019, tror dock det går bättre att fräsa med ett rakt stål, men jag ville undvika spår utan radie på mina skivor.
Ska lägga massivt trägolv ovanpå :)
Edit; glömde skriva att jag har alltså LK 16 mm
Menade alltså vilken maskin, men stål behöver jag ju också så klart

richardtenggren
nino nino skrev:
Menade alltså vilken maskin, men stål behöver jag ju också så klart
Jag har en OF1010, skulle säga att den kändes som i klenaste laget. Jag tog det lugnt med 3 mm pass för att slippa mörda den! :)

• Gilla
nino
  • Laddar…
richardtenggren
Ramnemark Ramnemark skrev:
Är på jakt efter en korslaser, gärna med stativ för max 1500kr. Är detta något att ha?

Bosch PLL360 med stativ

[länk]
Funkar helt okej, men ångrar inte mitt byte till GLL 3-80, även om jag gärna haft en GC.
Men smidigt att kunna köra med mottagare och att få 360-linjer. :)

• Gilla
tobbbias
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Funkar helt okej, men ångrar inte mitt byte till GLL 3-80, även om jag gärna haft en GC.
Men smidigt att kunna köra med mottagare och att få 360-linjer. :)
Ja det finns mycket bättre lasrar, men detta är för renoveringar hemma. På jobbet har jag en Dewalt DCE089D1G och den är riktigt grym. Men den kostar 4-5ggr mer än min budget :crysmile:

Ramnemark Ramnemark skrev:
Är på jakt efter en korslaser, gärna med stativ för max 1500kr. Är detta något att ha?

Bosch PLL360 med stativ

[länk]
Jag tycker tripodstativ är ganska begränsande, föredrar teleskopstativ.

• Gilla
e02jr och 2 till
  • Laddar…
TCG TCG skrev:
Till de flesta lasrar medföljer inget stativ.
Så vilket stativ man väljer blir nästa fråga.

Att de har med ett tripod på produktbilderna är för att förvirra vad som ingår.
I vänligaste tolkningen, visa hur man kan använda produkten när man köpt tillbehör.
I den länkade ovan medföljer stativ som är helt ok, även om det kanske fattas lite på höjden...

För övrigt har jag samma laser och den är helt klart bra för priset!

• Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
richardtenggren
Tycker Bosch BM 1 är väldigt smidigt då man kan sätta en skruv och hänga upp lasern :)

Som nämnt ovan är medföljande stativ alldeles för lågt tycker jag...

• Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.