C C.Lundin skrev:
De säljs för bland 7.5 och 8.5 i butik. Personen säljer alltså för 60% av nypris. Jag skulle aldrig betala mer än 75% om de haft en annan ägare tidigare, även om maskinerna var sprillans nya.
Så absurdt lågt tycker jag inte att priset är, men kanske tillräckligt för att man ska bli lite misstänksam. Jag hade nog frågat efter inköpsdatum om jag var intresserad.
Mycket handlar ju om varför dom inte är använda.
Varför lämnar han bara inte tillbaks dom till butiken (öppet köp)?
Det är uppenbart stöld.
Hade han varit smart hade han sålt dom styckvis och fått mer pengar för dom.

• Gilla
snowjim och 2 till
  • Laddar…
A
C C.Lundin skrev:
De säljs för bland 7.5 och 8.5 i butik. Personen säljer alltså för 60% av nypris. Jag skulle aldrig betala mer än 75% om de haft en annan ägare tidigare, även om maskinerna var sprillans nya.
Så absurdt lågt tycker jag inte att priset är, men kanske tillräckligt för att man ska bli lite misstänksam. Jag hade nog frågat efter inköpsdatum om jag var intresserad.
Jo,verkar dock som att han har flera paket,en oöppnad bandad kartong+en bild på lösa maskiner:thinking: om han inte öppnade kartongen efteråt,verkar ändå konstigt.

Behöver inte var "uppenbar" stöld. Har själv sålt en del "nya" verktyg som jag köpt i större partier eller enstaka på auktionssiter. Finns flera auktionsiter där man kan få bra priser på nya verktyg. Tex PS auktion har nästintill hela tiden nya elverktyg till salu och det brukar gå till helt okej priser.

Bauhaus Sisjön Göteborg har en reahylla till höger om kassorna med bl.a: https://www.bauhaus.se/borrskruvdra...uKDJN0tZ3eXxyKca3NFTbAe7aE9NGHH4aAoxOEALw_wcB
Säljs för 799kr. 50% av ord pris. Låda, laddare,2st 1,5ah batterier.
Perfekt som komplementmaskin för mig att ha i sommarstugan. Fanns två el tre lådor kvar när jag lämnade. Känns som vettig deal.
Utöver dragarna ovan fanns AEG elhyvlar, en hög m AEG laddare, AEG nakna slagdragare, en hög m Ryobi batterier (tror 1,5 ah och 4ah i pack, några Ryobimaskiner (tror det var sliprondeller, ursäkta men kollade inte så noga iom jag sökte dragare).
Nån typ av universalsystainer fanns oxå.
Upp till 70% rea enl nån skylt på golvet. Överlag låg det mer mot 50% på verktygen.

• Gilla
TCG och 1 till
  • Laddar…
Jag upplever aeg som klumpiga och tunga och därmed överprissatta. Skulle hellre köpa ryobi. Men för 800:- är det kanske ok. Jula reade ju ut den för 4-500:- innan de tog in metabo.

Min 18v AEG är liten och nätt och levererar 50 Newton så jag förstår inte riktigt din ståndpunkt? Jag rekommenderar dem...

elpaco elpaco skrev:
Jag upplever aeg som klumpiga och tunga och därmed överprissatta. Skulle hellre köpa ryobi. Men för 800:- är det kanske ok. Jula reade ju ut den för 4-500:- innan de tog in metabo.
AEG ägs av samma företag som Ryobi, skillnaden skulle jag säga är att Ryobi är helt egna designer (pga deras knasiga "ett batteri (som är kasst) till alla"-strategi), medan AEG delar en hel del med Milwaukee.

Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
AEG ägs av samma företag som Ryobi, skillnaden skulle jag säga är att Ryobi är helt egna designer (pga deras knasiga "ett batteri (som är kasst) till alla"-strategi), medan AEG delar en hel del med Milwaukee.
jag är väl inte så insatt i aeg-världen. Vem vet kanske har de smidiga varianter också. Och smaken är ju som baken. Jag tyckte if de jag testade var tunga och rackliga.

men vad gillar du inte med ryobis batterier? Att ett passar till allt?? :thinking:

Pinnsvetsar, Bauhaus Upplands Väsby. Står i gången längst bak.

HES 200 svetsmaskin för pinnsvetsning med justerbar kontrollratt och en prislapp från Bauhaus på hyllan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En närbild av en blå pinnsvetsmaskin modell Hercules HES 170 på en hylla, prislapp synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Logosol har en del rea, det mesta marginella rabatter men de har även utförsäljning av bla spånsugar till halva priset.

Själv köpte jag utmatningsbord till hyvel och en liten bandslip.

• Gilla
And.ers
  • Laddar…
Den kommer att säljas till samma pris den 31/12, enl. deras adventskalender.

• Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Du har TJUVKIKAT! skulle mina döttrar sagt:rofl:

Immobil Immobil skrev:
Den kommer att säljas till samma pris den 31/12, enl. deras adventskalender.
Var hittar man kalendern?

Den finns i veckans reklamblad som vi fick med posten. Alla luckorna var öppna!

• Wow
1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.