4 539 059 läst ·
14 679 svar
4539k läst
14,7k svar
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Medlem
· Karlstad
· 135 inlägg
Har det kitet och jag gillar den slagdragaren skarpt, har väl skruvat en 5000 skruv och den gör sitt jobb bra. Dock är ingen av maskinerna i kitet borstlösa, men kraft den finns och jag tycker om Makitas maskiner överlag, bra balans och relativt låg vikt. Men som jag skrivit tidigare, köp ett 5 el 6Ah batteri då dom medföljande 3Ah laddar ur rätt snabbt om man skruvar eller borrar tyngre grejer..B konunge87 skrev:
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 296 inlägg
Det makitakitet på jula var bara en lockvara tydligen,slut online,fanns max 20 maskiner i butiken i morse tog slut på ca 3 sekunder! patetiskt att annonsera för några maskiner på lördag,klippte julakortet när jag gick ut ur butiken för sista gången,jag är inte bitter!!
Eller så var personerna som fick tag på combokitet snabbare än vad du var. Kan inte tänka mig att Jula har oändligt med varor. Jag är inte bitter.Tss skrev:
Definitivt ett lockerbjudande, om man kollar på prisjakt (https://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=5233651) så är det bara Jula som säljer det, och de började sälja det i början på denna veckan (25:e). Så garanterat ett mindre parti de har lyckats komma över bara för att ha som lockerbjudande. Sorgligt, men tyvärr är det väl så de flesta vanliga kedjorna gör nu för tiden, och tyvärr har vi väl bara oss själva att skylla på, vi faller ju för det varje årTss skrev:
Ja,men inte snyggt gjort av jula tycker jag,om man annonserar att maskinerna finns från lördag kan man väl tycka att 10-20 maskiner är ett skämt.J JSten skrev:Definitivt ett lockerbjudande, om man kollar på prisjakt ([länk]) så är det bara Jula som säljer det, och de började sälja det i början på denna veckan (25:e). Så garanterat ett mindre parti de har lyckats komma över bara för att ha som lockerbjudande. Sorgligt, men tyvärr är det väl så de flesta vanliga kedjorna gör nu för tiden, och tyvärr har vi väl bara oss själva att skylla på, vi faller ju för det varje år![]()
Jag hade tittat ut en annan skruvdragare så för min del var det inte så farligt mer än att man fick dra sig upp lite tidigare på Lördagsmorgon än vanligt. 
Jag vet inte hur många lådor de hade i Kristianstad men högst troligt ett 10-tal vilket är på tok för få. De är såklart ute efter att man ska köpa andra prylar men större delen av de jag såg köpte inget annat. Gissningsvis hade de fått lite mer prylar sålt om de hade släppt vid olika tidpunkter.
Det var många som hade med sig fruar m,m som köpte flera stycken i vanlig ordning.
Jag vet inte hur många lådor de hade i Kristianstad men högst troligt ett 10-tal vilket är på tok för få. De är såklart ute efter att man ska köpa andra prylar men större delen av de jag såg köpte inget annat. Gissningsvis hade de fått lite mer prylar sålt om de hade släppt vid olika tidpunkter.
Det var många som hade med sig fruar m,m som köpte flera stycken i vanlig ordning.
Nja, min erfarenhet är att man har lite fler till antalet än vad de hade här. Det stod ca 20 tal i kö när jag kom, precis när jag var framme vid kön så öppnades dörren. Skruvdragarna var precis innanför och när de såg hur få det var så blev det panik, lite små bråk men allt var över på par sekunder.J JSten skrev:Definitivt ett lockerbjudande, om man kollar på prisjakt ([länk]) så är det bara Jula som säljer det, och de började sälja det i början på denna veckan (25:e). Så garanterat ett mindre parti de har lyckats komma över bara för att ha som lockerbjudande. Sorgligt, men tyvärr är det väl så de flesta vanliga kedjorna gör nu för tiden, och tyvärr har vi väl bara oss själva att skylla på, vi faller ju för det varje år![]()
Kan hålla med om att det var dålig stil\planering från Julas sida.
Jag var faktiskt inne lite på att köpa lådan i början av veckan för 5000 kr och sen köra prisgaranti på lördagen men som sagt, mitt intresse var ganska svalt för just denna modell, så det blev inget.
Medlem
· Karlstad
· 135 inlägg
Va tror experterna som Stil? Är mest ute efter slagskruvdragaren. Bauhaus ger ju 5 års garanti. Vågar man chansa eller bör man gå på ett mer etablerat märke?
https://www.bauhaus.se/verktygspaket-skil-20v-2x2-0ah
https://www.bauhaus.se/verktygspaket-skil-20v-2x2-0ah
Har också kikat på den. Är som du mest ute efter slagskruvdragaren, men det skadar ju inte med en extra skruvdragare. 995 kr känns som ett bra pris.B konunge87 skrev:
Väljer nog mellan detta och slagskruvdragaren från Greenworks jag tipsade om ovan.