4 540 981 läst ·
14 692 svar
4541k läst
14,7k svar
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Det fungerar att svara när det ringer, byggkvaliten var rätt OK. Plats för 4stAAA eller det medföljande lijo.
Låter helt OK, inte världens bästa ljud, micen är inbyggd utan bom, men för det priset är jag nöjd.
Räcker för musik i luren när man jobbar och behöver svara snabbt.
Peltorn är såklart mkt bättre, brusreduceringen och bommen till MICen gör att de kommer gå att snacka i telefon med även när man jobbar...
Låter helt OK, inte världens bästa ljud, micen är inbyggd utan bom, men för det priset är jag nöjd.
Räcker för musik i luren när man jobbar och behöver svara snabbt.
Peltorn är såklart mkt bättre, brusreduceringen och bommen till MICen gör att de kommer gå att snacka i telefon med även när man jobbar...
Bra pris om någon är på jakt efter en Julklapp till sig själv eller någon annan med för den delen 
Hylsnyckelsats Bahco 33-Delar S330
https://www.k-rauta.se/byggvaruhus/hylsnyckelsats-bahco-33-delar-s330
Hylsnyckelsats Bahco 33-Delar S330
https://www.k-rauta.se/byggvaruhus/hylsnyckelsats-bahco-33-delar-s330
Drömma kan man ju alltid... :banghead:richardtenggren skrev:
Håller med, gillar verkligen Biltemas 6-kantiga round corner-hylsor.raveper skrev:
Däremot kan jag tänka mig ett mer premium spärrskaft, där tycker jag det är mer märkbara skillnader.
Är rätt säker på att mina två söner 3.5 år och 5 månader har köpt var sin julklapp till sin snälla pappa 
Tycker de har helt ok smak..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tycker de har helt ok smak..
För hobby-bruk så tycker jag faktiskt Biltemas 72-tänders skaft(med 10-årsgarantin) är helt okej. De är roligare och använda än Bahco vilket är rätt grovtandiga.raveper skrev:
Ska man lägga pengarna på hylsor eller ett vettigt skaft så kommer man absolut märka mest skillnad på skaftet!
Jag kör en del verktyg från Biltema och riktar då in mig främst på de med 10 års garanti. Visst är ex Bahco flashigare men många gånger står sig Biltemas finare verktyg sig väldigt bra i jämförelse.
Biltemas kundsupport brukar inte vara på top men jag fick faktiskt utbytt en hylsa som spruckit trotts att jag förklarade att det skett vid byta av däck(man ska ju använda krafthylser då vilket jag inte gjorde). Kamasa vägrade ersätta mig vilket såklart är helt enligt reglerna men det hade inte kostat dem mycket för att få ett bra omdöme.
Biltemas kundsupport brukar inte vara på top men jag fick faktiskt utbytt en hylsa som spruckit trotts att jag förklarade att det skett vid byta av däck(man ska ju använda krafthylser då vilket jag inte gjorde). Kamasa vägrade ersätta mig vilket såklart är helt enligt reglerna men det hade inte kostat dem mycket för att få ett bra omdöme.
? Det finns inget samband mellan behov av krafthylsor och att byta hjul. Krafthylsor är för slående maskiner typ mutterknackare (vilket iofs är bra till att byta hjul men alls inget krav). Vanliga hylsor fungerar utmärkt för att dra åt hjul med. Kör man däremot vanliga hylsor med en knackande maskin får man skylla sig själv.snowjim skrev:Biltemas kundsupport brukar inte vara på top men jag fick faktiskt utbytt en hylsa som spruckit trotts att jag förklarade att det skett vid byta av däck(man ska ju använda krafthylser då vilket jag inte gjorde). Kamasa vägrade ersätta mig vilket såklart är helt enligt reglerna men det hade inte kostat dem mycket för att få ett bra omdöme.
Tänkte som du men inser att det sannolikt är en förkortad variant där snowjim kör med sin massiva mutterknackare.Daniel_N skrev:? Det finns inget samband mellan behov av krafthylsor och att byta hjul. Krafthylsor är för slående maskiner typ mutterknackare (vilket iofs är bra till att byta hjul men alls inget krav). Vanliga hylsor fungerar utmärkt för att dra åt hjul med. Kör man däremot vanliga hylsor med en knackande maskin får man skylla sig själv.
Jag har till nöds använt vanliga hylsor av olika varianter när jag behövt hjälp av knack för att lossa utan att dra sönder/runda och jag gillar det INTE!
Rejält ansiktsskydd och blundar...
Rekommenderar INTE att göra detta. Metallsplitter är nog inget att leka med...
EDIT: Har fått en metallflisa i kinden för många år sedan nu när jag skulle slägga av en torsionsstav som satt fast. True story
Redigerat:
Såhär skriver Kamasa i mailet till mig :
Jag har ingen mutterknackare utan använder vanligt förlängt handtag(från Kamasa) tänkte för ända målet. Dock så använde jag hylsan från den vanliga lådan av olika anledningar.