4 541 498 läst ·
14 696 svar
4541k läst
14,7k svar
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Harald Nyborg har kampanj på Fein Multitalent 250. Detta verkar ju vara en liten, hobbyversion av Fein multiverktyg men frågan är om det är en prisvärd maskin? Någon som testat denna modell?
Måste bara fråga, men är Fein överlägset denna typ utav maskin? Jämnfört typ Bosch/Makita och alla andra märken det finns. Jag har fattat det som att Fein var först (kan ha helt fel) men är de verkligen bäst på dessa?Nils-Orvar skrev:
Bosch har jueh någon GOP på 500 eller 550W men är de sämre på något sätt?
Frågan inte bara riktad emot dig Nils-Orvar utan en fundering jag haft ett tag, då jag är sugen att införskaffa en snart
Varje liten detalj i sig är den stora skillnaden. Jag kan inte peka ut någon uppenbar sak som är den stora skillnaden mellan Fein och andra fabrikat, utan det sitter i detaljerna.
T.ex. där andra har ett hölje av ABS så har Fein slagtålig nylon, med dämpande skumgummikuddar på insidan. Det är ett verktyg som bokstavligt ska vibrera som fan, men gärna inte så det känns i händer och armar. Det är bara en sån liten detalj jag kommer på just nu.
För en hempulare klarar man sig nog däremot utmärkt med en maskin för hälften så mycket kapital.
T.ex. där andra har ett hölje av ABS så har Fein slagtålig nylon, med dämpande skumgummikuddar på insidan. Det är ett verktyg som bokstavligt ska vibrera som fan, men gärna inte så det känns i händer och armar. Det är bara en sån liten detalj jag kommer på just nu.
För en hempulare klarar man sig nog däremot utmärkt med en maskin för hälften så mycket kapital.
Även den billiga versionen av Fein som Harald säljer?
Alla Fein har nog hölje av glasfiberblandad nylon, PA6+GFxx/PA66+GFxx (många maskiner i medelprisklass och uppåt har det), men just sladdversionen av multitalent, den som Harald säljer, verkar inte vara utrustad med deras 'Anti-vibration' som bl.a. består av skumgummikuddarna jag nämnde tidigare.
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 024 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 024 inlägg
http://www.logosol.se/store/vipukir...-33199985&mc_cid=ff9eb2979e&mc_eid=2b756d9205
Vipukirves för 990kr.
Den nya finska klyvyxan.
Vipukirves för 990kr.
Den nya finska klyvyxan.
Administrator
· Skåne
· 6 821 inlägg
Inlägg som ej är länkar raderade. //Mod
Jag har en Fein 350 och innan jag köpte den läste jag att den var överlägsen avseende vibrationsnivå. Jag har inte länken till testet sparad men sök på vibrationsnivå + maskinens namn så borde du hitta en del om det. Jag är mycket nöjd med maskinen än så länge.