Harald Nyborg har kampanj på Fein Multitalent 250. Detta verkar ju vara en liten, hobbyversion av Fein multiverktyg men frågan är om det är en prisvärd maskin? Någon som testat denna modell?

• Gilla
sharif
  • Laddar…
Nils-Orvar skrev:
Harald Nyborg har kampanj på Fein Multitalent 250. Detta verkar ju vara en liten, hobbyversion av Fein multiverktyg men frågan är om det är en prisvärd maskin? Någon som testat denna modell?
Måste bara fråga, men är Fein överlägset denna typ utav maskin? Jämnfört typ Bosch/Makita och alla andra märken det finns. Jag har fattat det som att Fein var först (kan ha helt fel) men är de verkligen bäst på dessa?
Bosch har jueh någon GOP på 500 eller 550W men är de sämre på något sätt?
Frågan inte bara riktad emot dig Nils-Orvar utan en fundering jag haft ett tag, då jag är sugen att införskaffa en snart :).

A
Varje liten detalj i sig är den stora skillnaden. Jag kan inte peka ut någon uppenbar sak som är den stora skillnaden mellan Fein och andra fabrikat, utan det sitter i detaljerna.

T.ex. där andra har ett hölje av ABS så har Fein slagtålig nylon, med dämpande skumgummikuddar på insidan. Det är ett verktyg som bokstavligt ska vibrera som fan, men gärna inte så det känns i händer och armar. Det är bara en sån liten detalj jag kommer på just nu.

För en hempulare klarar man sig nog däremot utmärkt med en maskin för hälften så mycket kapital.

Även den billiga versionen av Fein som Harald säljer?

A
Nils-Orvar skrev:
Även den billiga versionen av Fein som Harald säljer?
Tydligen bara batteriversionen av multitalent

Emil_K skrev:
Tydligen bara batteriversionen av multitalent
Harald har ingen batteriversion.
Eller du menade att batteriversionen har nylonskal med skumgummidämpning?

A
Alla Fein har nog hölje av glasfiberblandad nylon, PA6+GFxx/PA66+GFxx (många maskiner i medelprisklass och uppåt har det), men just sladdversionen av multitalent, den som Harald säljer, verkar inte vara utrustad med deras 'Anti-vibration' som bl.a. består av skumgummikuddarna jag nämnde tidigare.

Nils-Orvar skrev:
Tack för tipset, blev till slut 791:- med bauhaus prisgaranti!

Inlägg som ej är länkar raderade. //Mod

• Gilla
trattalask och 2 till
  • Laddar…
"I helgen inviger vi vår nya maskin- & verktygsavdelning i BAUHAUS Länna! Minst 20% på alla elverktyg från BOSCH, MAKITA, AEG, RYOBI, SKIL & DREMEL. Gäller endast BAUHAUS Länna 16-18/12"

Jag har en Fein 350 och innan jag köpte den läste jag att den var överlägsen avseende vibrationsnivå. Jag har inte länken till testet sparad men sök på vibrationsnivå + maskinens namn så borde du hitta en del om det. Jag är mycket nöjd med maskinen än så länge.

kulle
corre skrev:
Någon som har provat Julas Blåtandshörselskydd för 449?
Är de bra nog för semitungt arbete, fungerar radikopplet bra?

[länk]
Funderade oxå på dom, står inget om det går o svara i telefon med dom.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.