Hej Vi fick precis besked at vår nyinköpta lägenhet har blivit underkänd i föreningens OVK pga av en felaktig fläkt i köket.
Är den någon som har ett tips om en lämplig spiskåpa med spjäll som kan ersätta den befintliga Ikea Fläkten -"Utdrag" som finns där nu?
När jag här en ide om lämplig ersättare ska jag ta en diskussion med föregående ägare om dolda fel............
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Är den någon som har ett tips om en lämplig spiskåpa med spjäll som kan ersätta den befintliga Ikea Fläkten -"Utdrag" som finns där nu?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
När jag här en ide om lämplig ersättare ska jag ta en diskussion med föregående ägare om dolda fel............
Produkter som diskuteras: "Fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Moderator
· Stockholm
· 56 239 inlägg
De vanligaset idag tror jag är Frankes kåpor.
ex. https://www.bauhaus.se/franke-spiskapa-f251-vit-60cm. Mdellen finns både med och utan fläktmotor, var försiktig när du köper.
men det finns fler.
ex. https://www.bauhaus.se/franke-spiskapa-f251-vit-60cm. Mdellen finns både med och utan fläktmotor, var försiktig när du köper.
men det finns fler.
Håller helt med med om att fläkten inte var dold men att man har installerat en "förbjuden" fläkt utan föreningens medgivande var inte känt för oss. Samt att OVK:n gjordes långt innan vi köpte lägenheten gör att de fd ägarna har dolt saker för oss som dom borde stå för att vi ska åtgärda
Moderator
· Stockholm
· 56 239 inlägg
Att det skulle vara ett dolt fel tror jag är mycket tveksamt. Det är dels ett väldigt vanligt fel. Köper man en äldre lägenhet med motordriven fläkt så är det fel i typ 80 eller 90% av fallen.
Och det är lätt att undersöka.
Men det är också ett fel som är rätt billigt att åtgärda, och då faller det av den anledningen. Man behöver bedöma hur det hade påverkat priset på bostadsrätten, om felet hade varit känt vid köpet.
Och det är lätt att undersöka.
Men det är också ett fel som är rätt billigt att åtgärda, och då faller det av den anledningen. Man behöver bedöma hur det hade påverkat priset på bostadsrätten, om felet hade varit känt vid köpet.
Just nu vill jag mest bara lösa problemet så billigt och bra som möjligt. Vem som får betala till slut är sekundärt för mig just nu
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden