3 234 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Tips om IVT 302 / Bosch 3000 inställningar
Hej alla,
Jag vill skapa ett tråd för att samla tips som minskar elförbrukningen med IVT Vent 302 eller liknande Bosch.
Själv har jag gjort hittills:
1. Justering av värmekurvan från 60 grader vid -20 ner till 48. Gjort när det var minus ute och alla ventiler helt öppna.
2. Justering av termostaterna för att stoppa värme vid solinstrålning/eldning
3. Varmvatten på Eco+ med 39 grader min och 55 max. (var 32 min - 57 max som standard på Eco+ och är 42 min - 58 max på Normal). Varmvatten stoppar vid 50 grader trots 55 max. Får se om det räcker.
Något annat man borde tänka på?
Jag vill skapa ett tråd för att samla tips som minskar elförbrukningen med IVT Vent 302 eller liknande Bosch.
Själv har jag gjort hittills:
1. Justering av värmekurvan från 60 grader vid -20 ner till 48. Gjort när det var minus ute och alla ventiler helt öppna.
2. Justering av termostaterna för att stoppa värme vid solinstrålning/eldning
3. Varmvatten på Eco+ med 39 grader min och 55 max. (var 32 min - 57 max som standard på Eco+ och är 42 min - 58 max på Normal). Varmvatten stoppar vid 50 grader trots 55 max. Får se om det räcker.
Något annat man borde tänka på?
jag har en 302 och har en elpatron som ideligen går igång Många skriver om justering av värmekurvan men hittar inget i manual Sätter ned önskat temp till 17 och skruvar ned rumstemperatur i varje rum men ack Ibland slutat patron värma men ofta går den trots av solen skapad för hög värme Vad gör man med kurvan o hur hittar man den???Simonix skrev:
Hej alla,
Jag vill skapa ett tråd för att samla tips som minskar elförbrukningen med IVT Vent 302 eller liknande Bosch.
Själv har jag gjort hittills:
1. Justering av värmekurvan från 60 grader vid -20 ner till 48. Gjort när det var minus ute och alla ventiler helt öppna.
2. Justering av termostaterna för att stoppa värme vid solinstrålning/eldning
3. Varmvatten på Eco+ med 39 grader min och 55 max. (var 32 min - 57 max som standard på Eco+ och är 42 min - 58 max på Normal). Varmvatten stoppar vid 50 grader trots 55 max. Får se om det räcker.
Något annat man borde tänka på?![]()
Klicka här för att svara