Hej! Jag budade förra veckan på en väldigt fin lägenhet. Lägenheten utgick från 865 000kr och jag la näst sista budet på 1 125 000 medan sista budet hamnade på 1 150 000. Det var främst jag och vinnaren som budade mot varandra så vi trissade upp priset rätt bra, vilket fall gav jag mig. Mäklaren ringde dock idag och sa att det är inte säkert att de får medlemskap till föreningen. I så fall skulle han höra av sig till mig nästa vecka
Frågan om jag inte ska pruta på priset lite, om det nu sker . Budgivningen är väl inte bindande? tänkte lägga mig kanske runt 1065 000kr. Eller är jag girig? Nästa person i led ligger dock rätt lugnt under på 920 000 kr. Jag väldigt novis när kommer till budgivning, då detta va min första=) får gärna lite inputt!=)
MVH A

Tycker du tänker helt rätt, egentligen borde ditt slutbud vara strax över 920 000, kanske typ 950? Men sen har inte säljaren någon skyldighet att sälja till ditt bud oavsett vad det är heller.
Förhoppningsvis hamnar ni någon slags budgivningen mellan dig och säljaren och landar i något ni båda är nöjda med.

P pjkw skrev:
Tycker du tänker helt rätt, egentligen borde ditt slutbud vara strax över 920 000, kanske typ 950? Men sen har inte säljaren någon skyldighet att sälja till ditt bud oavsett vad det är heller.
Förhoppningsvis hamnar ni någon slags budgivningen mellan dig och säljaren och landar i något ni båda är nöjda med.
Tack pjkw ska ha detta i åtanke!

BirgitS
Välkommen till forumet!

Det finns inget rätt eller fel när det gäller budgivning och ingen kan med säkerhet veta hur säljaren kommer att reagera på att du vill sänka priset.

Men jag tycker att du kan försöka få ner priset och börja med det genom att försiktigt prata med mäklaren om att utan den andra budgivaren (som ju inte borde ha varit intresserad alls) så hade ju priset blivit avsevärt lägre typ 950 000. Mäklaren kan ju svara på olika sätt, kanske säga att säljaren absolut inte går med på något lägre pris alls utan då kommer att lägga ut lägenheten på nytt varpå du kan kontra med att det brukar ju inte leda till nya spekulanter eftersom det ses som negativt, eller mäklaren säger att så lågt är det inte fråga om att det blir varpå du kan säga att något på lite över en miljon kanske du kan tänka dig i så fall.

BirgitS BirgitS skrev:
Välkommen till forumet!

Det finns inget rätt eller fel när det gäller budgivning och ingen kan med säkerhet veta hur säljaren kommer att reagera på att du vill sänka priset.

Men jag tycker att du kan försöka få ner priset och börja med det genom att försiktigt prata med mäklaren om att utan den andra budgivaren (som ju inte borde ha varit intresserad alls) så hade ju priset blivit avsevärt lägre typ 950 000. Mäklaren kan ju svara på olika sätt, kanske säga att säljaren absolut inte går med på något lägre pris alls utan då kommer att lägga ut lägenheten på nytt varpå du kan kontra med att det brukar ju inte leda till nya spekulanter eftersom det ses som negativt, eller mäklaren säger att så lågt är det inte fråga om att det blir varpå du kan säga att något på lite över en miljon kanske du kan tänka dig i så fall.
Tack! ska höra med mäklaren nästa vecka om det blir aktuellt=)

Nu börjar det bli köparens marknad och det finns ingen anledning att vara bussig.
Bjud 950’ och säg att du tittar på ett par andra också.

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.