1 574 läst ·
20 svar
2k läst
20 svar
Tips kring öppen planlösning och möblering
Skulle gBirgitS skrev:
Hur stort är rummet egentligen, alltså antal m?
Nyss tyckte du att den inre delen var för liten för en soffgrupp med TV och nu verkar du tycka att den främre delen räcker till både soffgrupp och matbord. Fast den främre delen är mindre än 2 gånger den inre.
Det är ofta inte så praktiskt att ha en TV nära en massa fönster eftersom man då måste dra för gardiner för att kunna se på TV under sommaren.
Hej! Stort tack för era svar! 😊 Stämmer att rummet är ca 35kvm! Håller med om att det behövs grupper. Det som är lite svårt är att balken/avskiljaren gör att den ena delen av rummet blir ganska liten, men kanske går att göra en soffhörna där utan att det känns för trångt!K Karin Svensson5 skrev:
Vi är lite inne på att försöka få in något slags hörna/fåtöljer i den avgränsade delen där uppe, sen sätta köksbordet där ön är markerad (innan vi bestämmer oss för ö), och sen en soffgrupp i resterande del av det större rummet.. Frågan är bara hur, kanske soffryggen mot köket..?BirgitS skrev:
Absolut, men jag tror att det i stort räcker med soffgrupp och matbord plus eventuellt något mindre.
Där vi bodde förut var vardagsrummet 25 kvm och soffgrupp med soffa och några fåtöljer fyllde ju upp så mycket att det inte skulle ha gått att få in ett större matbord än för 4 personer och placerat mot en vägg. Vi hade inget matbord där normalt men vid större fester fick vi skjuta undan fåtöljer och soffbord för att få in matbord för 8 personer.
Förlåt, i mitt förra inlägg så missade jag att det inte var TS som hade svarat utan du, och det var därför som jag tog upp vad TS hade tyckt tidigare.
Jättebra tips att rita upp. Jag byggde ihop följande i floorplanner igår 😊BirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 183 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 183 inlägg
I ritningen i första inlägget är det ett fönster ungefär där du har placerat TV. Är ritningen felaktig?
Har du måtten på de olika väggarna i vardagsrummet?
Man kan ju inte lita på att skåpen i köket är i samma skala som väggarna.
Har du måtten på de olika väggarna i vardagsrummet?
Man kan ju inte lita på att skåpen i köket är i samma skala som väggarna.
Medlem
· Blekinge
· 11 704 inlägg
Känsla av väntsal i tågstation. Sätt tillbaka väggen.
Klicka här för att svara