4 687 läst ·
5 svar
5k läst
5 svar
Tips inför inför led downlights i sovrum
Hejhej,
Jag har ett sovrum men kass belysning och tänkte nu ändra på detta.
Längs med ena långsidan tänkte jag därför montora ledspottar i taket och jag tänkte göra något liknande denna varianten med seriekopplade ledlampor riktade nedåt (tar dessutom väldigt lite takhöjd);

Däremot är jag väldigt dålig på belysning/el så jag tänkte fråga er vad ni skulle köpt för spottar för att göra det på snyggast/bästa sätt.
Väggen är lite längre än 5m och tänkte sätta spottarna var 30e cm (verkar det vettigt?) så jag kommer behöva ca 15st.
Skulle föredra vanligt vägguttag då jag styr resten av lägenheten med nexa dosor.
Samt vad skulle ni välja för trämaterial?
Tack på förhand
Hälsar
Andreas
Jag har ett sovrum men kass belysning och tänkte nu ändra på detta.
Längs med ena långsidan tänkte jag därför montora ledspottar i taket och jag tänkte göra något liknande denna varianten med seriekopplade ledlampor riktade nedåt (tar dessutom väldigt lite takhöjd);

Däremot är jag väldigt dålig på belysning/el så jag tänkte fråga er vad ni skulle köpt för spottar för att göra det på snyggast/bästa sätt.
Väggen är lite längre än 5m och tänkte sätta spottarna var 30e cm (verkar det vettigt?) så jag kommer behöva ca 15st.
Skulle föredra vanligt vägguttag då jag styr resten av lägenheten med nexa dosor.
Samt vad skulle ni välja för trämaterial?
Tack på förhand
Hälsar
Andreas
Redigerat:
Måste få svar på frågan först, var saknas ljus och inte? I vårt sovrum har vi en taklampa , en vägglampa/läslampa vid varje sida av sängen. Vissa verkar ha fått spot-feber, dom gör inte mycket nytta i ett sovrum.
Har också en taklampa men rummet är ganska stort och jag tycker inte att det räcker.
Längs den väggen har jag både växer och "prydnadsgrejer" och jag vill helt enkelt ha spottar längs med den väggen då jag helt enkelt gillar det och tror att det kommer passa in
Längs den väggen har jag både växer och "prydnadsgrejer" och jag vill helt enkelt ha spottar längs med den väggen då jag helt enkelt gillar det och tror att det kommer passa in
Klicka här för att svara