Hej
Tack för ett bra forum och kunnigt folk

Har en fråga hur känsligt det är att gräva runt stenar som mitt timmerhus står på.
Förra hösten så grävde jag ner fiber kabel på ca 50-55 cm djup , man kan se på bilden hur jag grävt. Och det är ca 50-60 från stenarna (vägg). Är det någon fara att stenarna kan ha rört sig när jag grävde?, stod öppet ca 1 månad grävde sen igen det när dom drog fiber. Var ingen sten som jag såg rörde sig.
Det jag sen undrar vad ska man tänka på om man lägger grus bed runt huset, ca 50 cm från vägg.
Ska man ha en mark duk under?
Hur djupt vågar man gräva med tanke på stenarna?
Vill få bort växtlighet vid stenarna och öka avståndet till backen som man kan se på ena bilden, är inte mer än ca 5-8 cm från gräs till underkant.
Bor på en grusås, så det är väldigt bra vatten avrinning här
