Söker konstruktioner med träfiber/cellulosa-isolering utan plast som ångspärr. Inte för totalentreprenad utan för resning av stomme/klimatskal. Har hittat några stycken men nyfiken om vi missat några :)

Husesset, Lättbygg, Isotimber, Karlssonhus har vi varit i kontakt med. Tack på förhand!
 
Halloj Freitag!
Du har missat XN-villan. Har själv byggt med dem och är supernöjd! Både med huset och kontakten med Martin Erixon där. =o)
Du hittar dem på www.xnvillan.se och jag kan varmt rekommendera dem. Har du frågor eller funderingar är det bara att du hör av dig till mig om du vill, men annars kommer de säkerligen att hjälpa dig!
Lycka till!
Mvh, Tessan
 
Sjömarkenhus
 
Ja just! De har jag glömt. Tog in en prisuppgift för länge sen. Tack!
 
Intressant information för mig som går till en utbyggnadstanke total 70 kvm (1,5 planshus). Min nuvarande hus är platsbyggd med virke. Passar träfiber/cellulosa-isolering för mitt projekt ? Hur liggar de prismässigt jämför med heltvirke eller annat ?

Känner ni något företag i Sörmland trakten - nära eller i Eskilstuna ?

Tack i förhand.
 
A Ahm.s skrev:
Intressant information för mig som går till en utbyggnadstanke total 70 kvm (1,5 planshus). Min nuvarande hus är platsbyggd med virke. Passar träfiber/cellulosa-isolering för mitt projekt ? Hur liggar de prismässigt jämför med heltvirke eller annat ?

Känner ni något företag i Sörmland trakten - nära eller i Eskilstuna ?

Tack i förhand.
Vi bygget med Husesset - är jättenöjda! Priserna för dem är ingen skillnad från ”vanlig” konstruktion med plast och mineralull.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.