coconut
Bygghemma har även ett showroom i Mölndal där de visar en del av sina egna varumärken bland mycket annat. Bredvid ligger även kondrassons kakel.

• Gilla
Swedave
  • Laddar…
När vi skulle renovera badrummet kollade vi först billigaste priset på alla produkter via nätet och gav sedan listan till vår entreprenör och frågade om han kunde erbjuda ett bättre pris. Och det kunde han.

• Gilla
hscn
  • Laddar…
P
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Personligen anser jag det vara väldigt högt värde i att bara kunna lyfta luren och få saken fixad kostnadsfritt om det är till en skälig merkostnad...

Finns ingen anledning att betala 15% mer men procenten är vääldigt ointressant om du inte vet båda utgångspriserna för den som lägger på 25% kanske är billigare i slutänden...

Det är detta jag åsyftat många ggr när du och andra menar på att jag gör ett påslag när jag trots allt släpper hälften av mina rabatter till kund.
Har jag 30% rabatt på "listpriset" hos leverantören ger jag kunden 15% medan andra tar listpriset och lägger på 15% på det... det i min värld är ett påslag.
Håller med dig till 100% och i mitt exempel menar jag att vid ett känt materialpris vill jag inte betala höga påslag utan mervärde.

Självklart är det en bedömning från fall till fall vad det är värt. Om jag kan köpa in fönster för 20000 och hantverkaren kan köpa in exakt samma för 25000 så får jag värdera risken för tillverkningsfel mot kostnaden att åtgärda och vad en garanti kan täcka.

I ett fall där man ringer en VVS eller Elektriker för det läcker vatten eller köket är strömförande förstår jag att mervärdet i service och åtgärda NU är värt mer och är dyrare, vilket är OK för mig.

Däremot har jag jättesvårt att acceptera en hantverkare som insisterar att komma och titta för att lämna en fast pris offert och som sen vill ha högt materialpåslag. Det finns all chans i världen för denna att planera och lägga tid att köpa i förväg..

Livet är inte lätt och ingen vill bli lurad och hantverkaren vill dra in sin lön också, jag förstår det med.

• Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Stonefactory.se

• Gilla
Swedave
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.