264 496 läst ·
614 svar
264k läst
614 svar
Tips för Tysklands shopping av verktyg
Hehe, exakt samma som jag då, det var en skena även i mitt fall. Sen hamnade aktiveringsmailet för att skapa konto hos dem i min spammail och hade automatiskt raderats. Inte mycket som gick rätt den shoppingkvällen, kanske gör ett nytt försök idag.
Det är andra gången jag beställer därifrån. Förra gången betalade jag via Paypal och det funkade fint. Gick tydligen inte denna gången så för 2 dagar sedan överförde jag via internetbanken ca 14.000:- för en order och sedan dess får jag inget svar på mina mail eller frågor... Irriterar mig som fasiken på sånt! 
Skulle behöva lite hjälp och input från de i församlingen som är bättre på tyska än vad jag är, alternativt har prövat sig fram med lyckat resultat.
Är på jakt efter Bosch GLL 3-80 med BM1 fäste, LR2 och L-Boxx. Har vilset letat mig fram till priser runt 470 hos korvstånkarna i söder.
Kan nån ge lite tips om dels handlare med bra pris, som levererar till Sverige och framförallt som är pålitliga.
Verkar lite smårörigt på de websidor jag hittat, väldigt lite engelska, googletranslate krånglar till det. Brukar försöka försörja lokala handlare i mesta möjliga mån men nu vart besparingen för stor för att låta bli med import.
Är på jakt efter Bosch GLL 3-80 med BM1 fäste, LR2 och L-Boxx. Har vilset letat mig fram till priser runt 470 hos korvstånkarna i söder.
Kan nån ge lite tips om dels handlare med bra pris, som levererar till Sverige och framförallt som är pålitliga.
Verkar lite smårörigt på de websidor jag hittat, väldigt lite engelska, googletranslate krånglar till det. Brukar försöka försörja lokala handlare i mesta möjliga mån men nu vart besparingen för stor för att låta bli med import.
Lefeld.de och Rubart.de har funkat fint genom åren.Freddex skrev:Skulle behöva lite hjälp och input från de i församlingen som är bättre på tyska än vad jag är, alternativt har prövat sig fram med lyckat resultat.
Båda brukar svara på mail skrivna på engelska.
Rubart kan nog vara lite billigare på frakten.
Gällande Gerschwitz och deras ovilja att skicka till privatpersoner i Sverige så har PHL rätt. Däremot verkar det tvärt om mot vad jag trodde vara så att de räknar per kalenderår så efter nyår är det fritt fram för privatpersoner att handla igen - tills taket nås igen förstås.
Medlem
· Västra Götaland
· 332 inlägg
Så exempelvis Digitalo brukar stänga exporten när omsättningen maxats och sen börja expediera utländska kunder igen efter nyår?badtastex skrev:
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Drog iväg ett mail till schreinerwerkzeuge-schmid.de om en offert på lite Festool prylar.. dröjde några dagar innan jag fick svar men lägger jag produkterna i deras varukorg så slutar det på 1045 och på offerten jag fick ifrån dom på samma varor är på 1130, det skulle vara paket pris!
antar att de inte vill sälja något till mig eller att dom tror man är dum och kör med en fuling?
antar att de inte vill sälja något till mig eller att dom tror man är dum och kör med en fuling?
Självbyggare
· Stockholm
· 10 278 inlägg
Kollat om priserna är ink eller ex moms och med eller utan frakt?
Självbyggare
· Stockholm
· 10 278 inlägg
Du kan väl se på offerten vilka delar som de räknat annorlunda på eller var det bara en summa?