Som ni ser på bilden är det röjt ner till sjön. En väldans massa stammar och grenar som behöver tas om hand. Hur gör man det bäst med en BM 425? Min tanke är att dra upp träden och kvistarna med kedja och lägga dem på en bättre plats. Men sedan vill jag göra iordning marken så att det inte kommer så mycket mer buskar och träd. Marken ska rensas på gamla stubbar och rotverk. Helst skulle jag vilja ha ett redskap att koppla till traktorn och köra runt där och fixa till. Men vad behöver man? Hur gör folk?
Traktorn
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Traktorn
Logga in
Skapa konto
En slagklippare borde kunna vara något, tar högt gräs och småsly osv. Men frågan är vad den lilla traktorn orkar med. Själv har jag en sådan här sen några år tillbaka https://www.bonnet.se/efgc-betesputs-125m mkt nöjd med den med tanke på priset. Men din traktor kanske inte orkar att driva en dylik? Då kan du skaffa en för atv då den har egen motor.
Tack för svar. Jag är mer ute efter något som kan ta bort rötter och på sikt få en yta som kan sås med gräs.O Octavianus skrev:En slagklippare borde kunna vara något, tar högt gräs och småsly osv. Men frågan är vad den lilla traktorn orkar med. Själv har jag en sådan här sen några år tillbaka [länk] mkt nöjd med den med tanke på priset. Men din traktor kanske inte orkar att driva en dylik? Då kan du skaffa en för atv då den har egen motor.
Jag tänker:

Nä, såklart inte det svar du ville ha, men oavsett verktyg ligger det myyyycket arbete i att få gräsmatta på den där marken. Men, trägen vinner!
Det ser ju ut som att de flesta träden är små, det är inte så att du helt enkelt kan dra loss stubbarna med traktorn? Eller med hjälp av talja och block? Får du bort stubbarna är du ju en bra bit på väg. Sen gäller det ju "bara" att jämna till marken och så gräs...
Jag ser en projekttråd i vardande!
Med måååånga bilder! 
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Nä, såklart inte det svar du ville ha, men oavsett verktyg ligger det myyyycket arbete i att få gräsmatta på den där marken. Men, trägen vinner!
Det ser ju ut som att de flesta träden är små, det är inte så att du helt enkelt kan dra loss stubbarna med traktorn? Eller med hjälp av talja och block? Får du bort stubbarna är du ju en bra bit på väg. Sen gäller det ju "bara" att jämna till marken och så gräs...
Jag ser en projekttråd i vardande!
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Badrum - tips för att göra det lyxigare
Badrum -
Tips på rör för bortledning av avlopp & dagvatten
Vatten & Avlopp -
Tips för att kunna kolla postlådan på avstånd
Övrigt husrelaterat -
Söker tips på konstruktör för källarrenovering i stockholm norrort
Grund & Markarbeten -