Jag har byggt ett litet trädäck/altan idag men behöver lite tips och inspiration på hur jag ska göra räcket runt. Det ska mest vara för att hindra en 1-åring för att ramla ner. Så bör väl vara en 70-80 cm högt.
Har ni några idéer?
Har ni några idéer?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
På min altan satte jag ett par reglar (45*70) i "öppningen" för att hindra de minsta barnen från att drulla nedför trappan. Den ligger på plats med sin egen tyngd i "spår" i stolparna, och tanken var att när dem inte behövdes längre skulle de kunna tas bort utan att altanen fått några skavanker.
Spåren jag talar om skapades genom att sätta en 45*95 mellan två 28*120. Enkelt och funktionellt.
Nu ska den altanen dock överges för nya, finare alternativ, men det är en annan historia.
Ovan är endast en beskrivning av hur jag hindrade mina barn från att använda rrappan, inge hur själva räcket ser ut.
Spåren jag talar om skapades genom att sätta en 45*95 mellan två 28*120. Enkelt och funktionellt.
Nu ska den altanen dock överges för nya, finare alternativ, men det är en annan historia.
Ovan är endast en beskrivning av hur jag hindrade mina barn från att använda rrappan, inge hur själva räcket ser ut.
Klicka här för att svara