4 599 läst ·
8 svar
5k läst
8 svar
Tips för ordning och snyggt i skafferiskåpet
Har ni några bra tips för att få det lite fint i t.ex. kryddskåp och skafferi i köket?
Har tänkt att lägga ut något fint underlagspapper så att det inte blir så skitigt i skåpen. Men vad kan man mer hitta på för att få lite ordning och samtidigt snyggt?
Har tänkt att lägga ut något fint underlagspapper så att det inte blir så skitigt i skåpen. Men vad kan man mer hitta på för att få lite ordning och samtidigt snyggt?
Vi har ett underskåp där vi brukar luta skärbrädorna mot ena väggen. Större delen av tiden låg de huller om buller på golvet i skåpet, men inte nu längre
Frun kom på att ett bokstöd skulle kunna passa som stöd inåt skåpet, så nu finns ett sånt fäst med dubbelhäftande tejp där och man blir lite glad varje gång man tar fram eller ställer tillbaka en skärbräda. Enda man undrar över är varför det tog 25 år för att komma på det 
I skafferiet: genomskinliga plastburkar med täta lock, till mjöl, ris, spagetti, makaroner. Kortsagt alla torra varor. Det har räddat mig många gånger när jag fått med mjölbaggar hem från affären (eller fabrikanten?) Lätt att se också när något håller på att ta slut. Sätter fast en del av påsen/paketet antingen med tape på utsidan eller i burken + etikett på locket 
Lite större lådor som man kan stoppa små påsar och paket i, t.ex. kokos, russin, strössel eller bakpulversburkar, som man kan lyfta eller dra ut, blir mindre rörigt än när alla dessa påsar ligger huller om buller på en hylla!
Har en gammal skåp för glas och porslin - jag fäste en spets på kanthyllan och det ser fint ut när man öppnar luckan. Spetsen är avtagbar för tvätt.MörkÄngel skrev:
gaia
Det är jättefint med spetsband tycker jag! Det stod mellan spets och vaxduk med ett piggt mönster i skåpen. Det blir vaxduken för att skydda skåpen nu när jag har målat och fått bort alla fläckar och ojämnheter som kommit dit sedan 70-talet :-D
Klicka här för att svara