Jag har en kattvind som är bra att ha gästmadrasser och scoututrustning i men nu tröttnade jag på att behöva krypa in i botten för att få tag på "just den grejen" som -alltid- får fötter och hamnar längst in...
Så nu tog jag upp en lucka till i andra änden. Och där står jag nu... Jag har ett fint hål som är kant i kant med reglarna men grejen är att det är ett lager gips som är den nya dörren. Inte alls jättebra material att fästa gångjärn i.
Så nu undrar jag om det är någon som har ett bra tips för hur man får loss ytskiktet, dvs tapeten, från sagda gipsskiva och sätter det på en mer duglig skiva istället?
Är det att gå loss med gipshyveln som gäller eller kan man knäcka gipset och riva loss från ytpappret? Att blöta ner tapeten och hoppas att den lossnar snällt tror jag inte riktigt på.