Jag har tänkt putsa en svängd sockel/trappsida. Den är konvex med radie 3m, av "Leca" med cementbruk slammat på. Har någon tips (och helst erfarenhet) om hur man får till radien på bra sätt? Ska man t.ex. sätta putsläkt (10-12 mm) som följer krökningen (dvs horisontell läkt) och jobba 90 grader mot hur man putsar en vanlig vägg? Eller vertikal läkt och radiesågad avdragsbräda. Eller sätta läkt ganska tätt och försöka kröka på frihand?