Hej allihopa!
Jag har precis fått en ny lägenhet och har några dagar innan jag flyttar in medan den fortfarande är tom. Tänkte passa på att ge golven lite kärlek och försöka fräscha upp dem ordentligt. Är det någon som har tips på vad man kan använda eller bästa sättet att behandla dem på? Tack så mycket!
Jag har precis fått en ny lägenhet och har några dagar innan jag flyttar in medan den fortfarande är tom. Tänkte passa på att ge golven lite kärlek och försöka fräscha upp dem ordentligt. Är det någon som har tips på vad man kan använda eller bästa sättet att behandla dem på? Tack så mycket!
Om det är hårdvaxoljat så kan du tvätta av golvet helst med en skurmaskin och lämpligt rengöringsmedel för ett större underhåll därefter lägga på en vit hårdvaxolja för ljusa upp och förhoppningsvis minimera kulörskillnaderna pga täckta ytor.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 267 inlägg
Ser ut som vitpigmenterad parkettlack på hyfsat nyslipat golv av gran. Troligtvis ett underlagsgolv. Inre mycket att göra mer än att våttorka. Skillnaden i ton är från soljus och kommer inte att förändras med tiden när det är lackat. Bara att acceptera
Klicka här för att svara