Hej hej!

Har precis fått bygglov på ett uterum jag ska sätta igång med så snart tjälen gått ur marken. Det blir 7,5×4 meter plus lika mycket tralldäck. Så totalt 15×4 meter. Uterummet kommer ha pulpettak med kanalplast och skjutpartier på långsidan och ena kortsidan (mot tralldäcket). Andra kortsidan blir heltäckande med panel. Ett ganska standard uterum. Men jag skulle vilja få det att se riktigt bra ut utan att för den sakens skull bränna tiotusentals kronor.

En grej jag redan kommit fram till är att jag ska sätta decklights på tralldäcket som ska lysa upp på husfasaden. Kostar typ en femhundring. Billigt i förhållande till effekten det ger, hoppas jag.

Vad har ni för små smarta/snygga grejer i era uterum? Eller finns det något ni saknar som ni ångrar att ni inte gjorde?

En sak jag la märke till när jag kollade på olika utställningsrum var hur "fult" det såg ut runt skjutpartierna, det var glipor, fula gummilister mm. Jag köpte till slut skånska byggvarors "Original Design" som kompletterades med foder och trekants lister (där det behövdes) både på utsidan och insidan målade i exakt samma färg som skjutpartierna. kostade inte många kronor extra för list och färg..

Bra tips. Har också kollat på skånska byggvarors partier. Men du valde ändå Original Design? Jag funderar på att ta Original och sedan sätta foder runt istället för alulisterna som ingår i Design-paketet. Vill du ta en bild av hur det blev?

IMG_0383.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_0386.JPG
Skapa konto

IMG_0390.JPG
Skapa konto

• Gilla
samuel99
  • Laddar…
samuel99 skrev:
Men du valde ändå Original Design?
Jag hade proffs som reste stommen med sadeltak (plåttak med isolering) då det ansluter till sidan på huset blev det ju ganska komplicerat, sen har jag själv monterat partierna och målat, och det var verkligen enkelt att montera dessa (bara man kom har koll på allt var mer än en jag monterade "fel" och fick plocka isär igen), jag satte ihop ramen och två personer kunde sedan lyfta den på plats och sen kunde man justera allt och sedan fixera ungefär som man gör med ett vanligt fönster det är ju dock inte lika stabilt som ett sådant..

s30_karminfo_img.png
Skapa konto

DSC_0062 (2).jpg
Skapa konto

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.