Hej!
Håller på att fästa stålregel-golvskenor med spikplugg i mitt betonggolv (till en stålregelinnervägg). Har inga problem att borra i betongen med borrmaskinen men det tar en evighet innan jag kommer igenom stålregeln. Tar gärna emot tips på hur jag ska komma igenom stålregeln smidigt. Nu slår jag lite med en körnare, borrar lite med en kass borr, slår lite med körnare, borrar lite. Stålregeln som är typ 0,1 mm tunn tar 5 minuter att komma igenom och sen är det som att borra i smör när jag kommer till den hårda betongen...

Tips mottages varmt! :)
 
D09
Har du rätt borr?

Om jag minns rätt så var det lättare att göra hålet med en t ex trallskruv

Nu har du hårt underlag i skillnad från mig men om du gör hålen innan du lägger mot golvet?

( amatörtips )
 
Brukar köra rakt igenom med hilti borren verkar skumt ?
 
Tryck på med betongborren bara.
 
Håller med föregående talare - Jag kör med slagborren rakt igenom, inga problem där inte. Sen rekommenderar jag SPIX expanderspik framfor spikplugg då skallen är större och bidrar till en kraftigare installation när man jobbar med stålregel mot betong.

NMEBeijer_3x3_13504_121130_132522_0902_product.jpg
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Kör du åt rätt håll med borrmaskinen ? ;)
 
Mikael_L
L
Borra med ett metallborr först?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.