Hej!
Håller på att fästa stålregel-golvskenor med spikplugg i mitt betonggolv (till en stålregelinnervägg). Har inga problem att borra i betongen med borrmaskinen men det tar en evighet innan jag kommer igenom stålregeln. Tar gärna emot tips på hur jag ska komma igenom stålregeln smidigt. Nu slår jag lite med en körnare, borrar lite med en kass borr, slår lite med körnare, borrar lite. Stålregeln som är typ 0,1 mm tunn tar 5 minuter att komma igenom och sen är det som att borra i smör när jag kommer till den hårda betongen...
Tips mottages varmt!
Håller på att fästa stålregel-golvskenor med spikplugg i mitt betonggolv (till en stålregelinnervägg). Har inga problem att borra i betongen med borrmaskinen men det tar en evighet innan jag kommer igenom stålregeln. Tar gärna emot tips på hur jag ska komma igenom stålregeln smidigt. Nu slår jag lite med en körnare, borrar lite med en kass borr, slår lite med körnare, borrar lite. Stålregeln som är typ 0,1 mm tunn tar 5 minuter att komma igenom och sen är det som att borra i smör när jag kommer till den hårda betongen...
Tips mottages varmt!
Produkter som diskuteras: "spikplugg"
Spikplugg
Spikpluggar är infästningskomponenter designade för att användas med spik och kan användas i flera olika material. Dessa pluggar har en förförankrad spik inuti sig, vilket gör installationen snabb och enkel.
Läs mer
Funkar det inte med att bara trycka på med betongborren kan du försöka med någon multimaterialborr tills du kommer genom plåten, sen byta maskin.
T.ex bosch multi construction
http://www.kelvinpowertools.com/img...i-Construction-Bit-200mm-WL-2608595507-_L.jpg
Eller Irwins motsvarande.
eller någon annan, bara dessa två som jag vet om
Då är det bara att borra på till du kommit genom plåten.
T.ex bosch multi construction
http://www.kelvinpowertools.com/img...i-Construction-Bit-200mm-WL-2608595507-_L.jpg
Eller Irwins motsvarande.
eller någon annan, bara dessa två som jag vet om
Då är det bara att borra på till du kommit genom plåten.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden