27 317 läst ·
39 svar
27k läst
39 svar
Tips ang. IKEA-kök mottages gärna!
Hejsan
Om diskbänk inköpes på IKEA skulle jag noga kontrollera tjockleken. Speciellt i vikningen där själva hon går över i bänk. Förstår du var jag menar?
Anledningen är att denna kant sprack, den var så tunn. När kunden reklamerade detta till IKEA fick har till svar att ny diskbänk gick att få men ingen ersättning för kakel osv som fanns runt omkring och som de var tvungna att ta bort för att få ut diskbänken. ???
Förhoppningsvis var detta engångsproblem, men jag kollar gärna en extra gång saker jag vet att andra haft problem med.
Om diskbänk inköpes på IKEA skulle jag noga kontrollera tjockleken. Speciellt i vikningen där själva hon går över i bänk. Förstår du var jag menar?
Anledningen är att denna kant sprack, den var så tunn. När kunden reklamerade detta till IKEA fick har till svar att ny diskbänk gick att få men ingen ersättning för kakel osv som fanns runt omkring och som de var tvungna att ta bort för att få ut diskbänken. ???
Förhoppningsvis var detta engångsproblem, men jag kollar gärna en extra gång saker jag vet att andra haft problem med.
Har monterat ett flertal kök (marbodal, hth, ballingslöv,IKEA) och jag måste säga att IKEA är klart smidigast att arbeta med om man ser from att man monterat ihop alla stommar.
Men stommarna kan man sätta någon annan på!
Dessutom har inget av de andra företagen varit så snabba med att hjälpa till om något blev fel, ny vara
kom med posten dagen efter.
När vi bygger blir det IKEA.
Men stommarna kan man sätta någon annan på!
Dessutom har inget av de andra företagen varit så snabba med att hjälpa till om något blev fel, ny vara
kom med posten dagen efter.
När vi bygger blir det IKEA.
Hejsan,
Lagom till julen 2003 monterade vi vårat IKEA - kök. Något som inte kommer att hända igen. Ska det någongång bli ett nytt kök så ska det vara från en auktioriserad handlare som vet vad han/hon sysslar med och som verkligen månar om sina kunder. På IKEA fick vi minsta möjliga hjälp, som vanligt, de skickade fel bänkskivor, ek-luckorna såg för jävliga ut och jag vet inte hur många gånger vi tog bilen in till stan för att byta. Till slut när vi belv förbannade klämde dom ur sig att vi kunde få soppapengar. Då hade vi åkt 5 mil ett X antal gånger.
Här vill man bara sälja, inte hjälpa kunden och man bryr sig inte det minsta om det blir bra eller inte.
Nu blev köket väldans bra och vi är jättenöjda. I vårat gamla hus med snea och vinda väggar, där det tog 5 timmar !!! att få fläktskåpet att sitta hyfsat rakt. Ingenting är omöjligt, men det hade varit skönt med proffisionell hjälp.
Lagom till julen 2003 monterade vi vårat IKEA - kök. Något som inte kommer att hända igen. Ska det någongång bli ett nytt kök så ska det vara från en auktioriserad handlare som vet vad han/hon sysslar med och som verkligen månar om sina kunder. På IKEA fick vi minsta möjliga hjälp, som vanligt, de skickade fel bänkskivor, ek-luckorna såg för jävliga ut och jag vet inte hur många gånger vi tog bilen in till stan för att byta. Till slut när vi belv förbannade klämde dom ur sig att vi kunde få soppapengar. Då hade vi åkt 5 mil ett X antal gånger.
Här vill man bara sälja, inte hjälpa kunden och man bryr sig inte det minsta om det blir bra eller inte.
Nu blev köket väldans bra och vi är jättenöjda. I vårat gamla hus med snea och vinda väggar, där det tog 5 timmar !!! att få fläktskåpet att sitta hyfsat rakt. Ingenting är omöjligt, men det hade varit skönt med proffisionell hjälp.
Ville bara tala om att vi nu har satt klart köket! Gubben lyckades trots influensan att få ihop stommarna ovanligt snabbt och smidigt och sen fick vi hjälp av en god vän att få alla skåp på plats och det blev kanonsnyggt!
Det enda som vi behövde byta var en vitrinstomme samt lucka som hade en transportskadad kant - allt annat passade perfekt!
Det enda som återstår är att få kakel samt spiskåpa på plats i veckan.
Ett tips till alla som köper IKEA är att köpa deras skåpsdämpare! Det blev världens skillnad, så vi har satt in dessa på alla lådor och även vanliga skåp (vitrin mm.)
Det enda som vi behövde byta var en vitrinstomme samt lucka som hade en transportskadad kant - allt annat passade perfekt!
Det enda som återstår är att få kakel samt spiskåpa på plats i veckan.
Ett tips till alla som köper IKEA är att köpa deras skåpsdämpare! Det blev världens skillnad, så vi har satt in dessa på alla lådor och även vanliga skåp (vitrin mm.)
Oj, det blev visst lite fel där ang. ljuddämparna - du har rätt Stewed! 
Man bör använda 2st. till dubbellucka , 1 st. till enkellucka och ja, vi köpte även till alla våra lådor, 2 per låda.
Funkar skitbra och köket blev över förväntan ! ;D
Man bör använda 2st. till dubbellucka , 1 st. till enkellucka och ja, vi köpte även till alla våra lådor, 2 per låda.
Funkar skitbra och köket blev över förväntan ! ;D
Mitt tips är att borra ett hål rätt in i stommen och sätta dit en luckdämpare av märke blum (se www.blum.com). Dessa dämpare har exemplevis Marbodal och finns att köpa där Marbodalkök säljs. Dämparen trycks bara rätt in i hålet, och funkar super!
Hoppas ni inte har köpt en IKEA diskbänk, jag gjorde det misstaget. Jag fattar inte vitsen med en ventil
som går att stänga i vasken. Det blir ju jämt stopp
och så får man gräva i snusket för att öppna den,
och drar man upp den lite för långt så blir det stopp under. Nä tacka vet jag en vanlig sil i vasken.
Jag ska riva ut skiten och sätta dit en annan.
Resten av köket är däremot helt OK
som går att stänga i vasken. Det blir ju jämt stopp
och så får man gräva i snusket för att öppna den,
och drar man upp den lite för långt så blir det stopp under. Nä tacka vet jag en vanlig sil i vasken.
Jag ska riva ut skiten och sätta dit en annan.
Resten av köket är däremot helt OK
Är det de nya korgventilerna som ni menar så var min anmärkning att de lätt stängs oavsiktligt om man sätter ner en kastrull eller annat. En handlare se då att meningen var att de normalt sett inte skall vara på plats, utan bara när man vill ha vatten i diskbaljan, eller när man skalar och lätt vill göra rent och få upp de sista skalen.
Eller har Ikea en annan lösning med fast monterad ventil?
Tompa
Eller har Ikea en annan lösning med fast monterad ventil?
Tompa