Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Nej, vi bor i Lomma.
haha det är ju en förort till malmö samma avstånd som botkyrka är till stockholm central

Men Botkyrka är väl Botkyrka och inte Stockholm?

• Haha
maria01
  • Laddar…
Vad jag förstår så tillhör det Storstockholm och det ligger ju i Stockholms län.

• Gilla
Kane
  • Laddar…
Nej, vi bor i Lomma.
Det var inte länge jag bodde där, men då sa jag att det var en förort till Malmö. Fast både orden förort och Malmö klingar väl rätt illa, så jag förstår om man vill distansera sig från båda.

• Gilla
maria01
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Det var inte länge jag bodde där, men då sa jag att det var en förort till Malmö. Fast både orden förort och Malmö klingar väl rätt illa, så jag förstår om man vill distansera sig från båda.
Det är ju lika långt till Lund...

Ja, det är 7 km till Malmö och 7 km till Lund, ligger mittemellan. Och hantverkarpriserna är nog ungefär desamma inom pendlingsavståndet.

Jag har bott både i Lund, Malmö och Lomma. :)

ClasseClas
Ja, det är 7 km till Malmö och 7 km till Lund, ligger mittemellan. Och hantverkarpriserna är nog ungefär desamma inom pendlingsavståndet.

Jag har bott både i Lund, Malmö och Lomma. :)
Lomma är ju en egen kommun så då behövs inte attributet förort. Grattis alla som driver tråden OT, inklusive mig själv.

• Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
ClasseClas
Redaktionen Redaktionen skrev:
Vad kostar en snickare per timma? Vi har samlat in aktuella timpriser på snickare i 12 av landets största städer för att besvara frågan.

Du kan läsa artikeln här: Timpris snickare: Vad kostar en snickare 2026?
Det var intressant att se att timpriserna ändå är så lika mellan olika orter.

Det skulle vara kul att se en liknande jämförelse med elektriker och rörmokare. Jag gissar att medianpriserna är högre för dessa yrkeskategorier.

ClasseClas
ClasseClas ClasseClas skrev:
Det var intressant att se att timpriserna ändå är så lika mellan olika orter.

Det skulle vara kul att se en liknande jämförelse med elektriker och rörmokare. Jag gissar att medianpriserna är högre för dessa yrkeskategorier.
Och det hade ni ju gjort för knappa 2 veckor sen.
https://www.byggahus.se/priser-pa-snickare-malare-elektriker-rormokare
Jag missade det. Sorry.

EDIT: Det är ju timpriser från 2024 i den artikeln.

• Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Ja, vi ska uppdatera hantverkarpriserna en hantverkartyp i taget i fortsättningen.

• Gilla
ClasseClas
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.