Jag har hört från flera håll att man kan tillsätta det som färgtillverkarna tagit bort direkt i färgen själv. Jag tror att det är antimögelmedel. Är det någon som har testat, dessutom vilket fabrikat och hur mycket?
Färgbutiken sade att de hade gjort detta innan, men att det kan bli färgskiftningar.
Vi har börjat att olja ändträet och skall grundmåla 1 gång, samt har tänkt att måla med Alcros V-front 2 gånger.
Är det någon som vet eller har testat?