När övre bärarmen inte är lastbärande, är det ett problem att använda en skruvad nedre spindelled vänd upp och ner?

G Guson skrev:
När övre bärarmen inte är lastbärande, är det ett problem att använda en skruvad nedre spindelled vänd upp och ner?
Kan tänka mig att den kanske inte är tänkt att ta den typen av belastning? Svårt att veta utan att veta dess exakta konstruktion..?

Sidlasterna lär den klara och upp och ner är belastningen försumbar jämfört med när den är lastbärande tänker jag.

Hus tomte
G Guson skrev:
Sidlasterna lär den klara och upp och ner är belastningen försumbar jämfört med när den är lastbärande tänker jag.
Hmmm när du sa så.. så tänker ja på gamla saab 90-900 eller nått spindeln med 2bult vågrätt..
Men man ska inte tänka för mycket heller :rofl::thinking:

Hus tomte
Hus tomte Hus tomte skrev:
Hmmm när du sa så.. så tänker ja på gamla saab 90-900 eller nått spindeln med 2bult vågrätt..
Men man ska inte tänka för mycket heller :rofl::thinking:
den tänkte ja på :p:rolleyes: Kulled/Spindelled för olika SAAB-modeller visas med två bultar, muttrar och brickor på Skruvat.se.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

den tänkte ja på :p:rolleyes:[bild]
Ja, den där hade ju varit perfekt...
Tyvärr slår den rekord i konmått hittills 17,2 mm... :geek:

Hus tomte
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Ja, den där hade ju varit perfekt...
Tyvärr slår den rekord i konmått hittills 17,2 mm... :geek:
va fan nått måste man ju va bäst på å tydligen e man ju lite bättre på va sämst än dom andra hahahahahaha men ja e ju bäst :crysmile::p:thinking: hahahahaha

glömde konan :mad:

Sorry

va fan nått måste man ju va bäst på å tydligen e man ju lite bättre på va sämst än dom andra hahahahahaha men ja e ju bäst :crysmile::p:thinking: hahahahaha

glömde konan :mad:

Sorry
Jag tror ju att det måste vara någon riktigt liten bil som har skruvad nedre spindelled, men jag har inte lyckats hitta den... :D

Tack för att du letar i alla fall!

Det här är en alfa romeo 164, närmaste hittills... 13 mm konmått, kanske går att brotscha upp lite enkelt...

• Undre kulkoppling (ball joint) för Alfa Romeo 164 med tekniska specifikationer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hus tomte
Jag tror ju att det måste vara någon riktigt liten bil som har skruvad nedre spindelled, men jag har inte lyckats hitta den... :D

Hmmmmmm en liten bil m18 å en kona som passar en smart :thinking:
Nånstans måste nog SFRO ge sej
Kan kolla me polarn som jobbade på bilprovningen om han vet nån led me måtten som e onormala

Hmmmmmm en liten bil m18 å en kona som passar en smart :thinking:
Nånstans måste nog SFRO ge sej
Kan kolla me polarn som jobbade på bilprovningen om han vet nån led me måtten som e onormala
Har kollat Smart, tom. den har större.. :dizzy:

Hus tomte
Har kollat Smart, tom. den har större.. :dizzy:
Hahahahahahahaha va fan du letar efter guld bland blyet :surprised:

Hus tomte

men du kommer köra en A arm tänker lite indelningen på 2-3bultar/skruvar

men du kommer köra en A arm tänker lite indelningen på 2-3bultar/skruvar
Japp, en A-arm... Blir väl nån form av plåt längst ut som man svetsar rören i...

• Gilla
Hus tomte
  • Laddar…
Hus tomte
Hur går d för dej :thinking:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.