Hej!

Jag skulle vilja montera en eller flera tilluftsventiler genom en vägg som består av TP20 plåt på båda sidor med isolering i mitten (industrilokal). Vad finns det för typ av färdiga lösningar att välja på? Hur gör man det tätt på utsidan, Tp20 är ju inte helt lätt att täta emot tänker jag.

Plåtpanel av typen TP20 med vågformad yta, tänkt för montage av tilluftsventil i industrilokal.

Daniel_N Daniel_N skrev:
Hej!

Jag skulle vilja montera en eller flera tilluftsventiler genom en vägg som består av TP20 plåt på båda sidor med isolering i mitten (industrilokal). Vad finns det för typ av färdiga lösningar att välja på? Hur gör man det tätt på utsidan, Tp20 är ju inte helt lätt att täta emot tänker jag.

[bild]
Hur gör dom på taket??

Man klipper in ett överblick eller gör en slätplåt uppåt

• Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
B Belastar skrev:
Hur gör dom på taket??
ingen aning, ska ej ha genomföring i tak

plåtrickard plåtrickard skrev:
Man klipper in ett överblick eller gör en slätplåt uppåt
jag förstår nog inte riktigt begreppen. Vad är en slätplåt? har du kanske någon bild?

Daniel_N Daniel_N skrev:
jag förstår nog inte riktigt begreppen. Vad är en slätplåt? har du kanske någon bild?
Är väl som ovanför en avluftning på taket antar jag.
Man lägger en rak/slät plåt från takfoten och ner till där du ska ha din ventil.

• Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
nino nino skrev:
Är väl som ovanför en avluftning på taket antar jag.
Man lägger en rak/slät plåt från takfoten och ner till där du ska ha din ventil.
Super, tack efter lite googlande fattade jag!

• Gilla
plåtrickard och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.