Hej!

Nybliven ägare till hus ;D med källare och jag funderar på om det inte borde finnas tilluft till källaren. De andra våningarna har 3-4 ventiler/vån. men källaren har inga. Frånluften i källaren antar jag att oljepannan sköter om eller?  ???
 
Jupp,det e en väldig omsättning på luften med en oljepanna..Som jag har förstått det så går det åt ca 10m3 luft för varje liter olja som förbränns.. 8)
 
Om det är ett äldre hus så är det kanske inga tätningslister i fönstren. Då blir det ventilerat nog utan ventiler ;D
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.