2 531 läst ·
18 svar
3k läst
18 svar
Tillstånd att bygga
Bästa svaret
Står det ett hus nära gränsrn till en fastighet man tänker köpa så får man kolla upp det innan köpet. Har man köpt huset har man accepterat husets placering.
Medlem
· Västra Götaland
· 17 inlägg
Jag anser mig ha fått den respons jag sökte, har valt bästa svar och kommer inte att medverka mer i tråden, tack alla för era svar.
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Så är det ju rent moraliskt. Men det finns inget direkt stöd i lagen.D Daniel 109 skrev:
Köper du ett hus, och grannens bod står nära gränsen. Kan du då på något sätt bevisa att det inte fanns något medgivande från dåvarande ägare till bygget, så kan du anmäla det till kommunen, som då är skyldiga att behandla det som ett svartbygge. Att sedan grannskapet dömer dig är en annan femma.
HUR man skulle kunna bevisa en sådan sak vet jag inte. Men rent formellt så har du inte accepterat något bara för att du köper huset.
Klicka här för att svara
