Jag har ett hus som har 150kvm plus 80kvm källare och saknar helt och hållet ventilation.
På bottenvåningen jag har en toalett och i källaren en till tillsammans med tvättstuga, där jag hade tänkt installera pax boro frånluft och på bottenvåningen och en våning upp tänkte installera friskluft i varje rum.
Mitt fråga är vart blir det bästa lägge att sätta dom?
På övervåningen jag har fyra sovrum.
 
Sovrum är lä,plig placering för tilluft, gärna så långt ifrån dörren som möjligt för bästa effekt.
 
  • Gilla
Vempaya
  • Laddar…
BirgitS
Vardagsrum också, och om det är öppen planlösning så långt från köket som möjligt. Man bör ha frånluft i kök och inte friskluft.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.