AO Marmor var leverantören i offert från både Ballingslöv och HTH, trodde bara de sålde via ÅF dock. Då är de säkert ett bra alternativ också, fast utan köksleverantörens påslag...

Onsalakorven andr.ljung skrev:
Billigast är inte alltid bäst... hittar man en lokal firma med liknande priser hade jag valt (och gjorde) det. Med HTH/Ballingslöv som bas upplevde jag dock att alla alternativ blev billigare...

Offererade de montering också? Skivorna kan bli rätt tunga och kan vara ganska känsliga.
Nej det är klart, men efter att ha köksplanerat med x antal leverantörer så har jag lärt mig att 'märkesköken' tar i lite väl mkt i sina offerter. Ska tillägga att alla tre offerter jag fått in är på samma sten från SileStone.

Montering har jag inte fått pris på, då entreprenören som bygger huset ska stå för detta- Däremot stod det i offerten att två extra personer behövs på plats för bärhjälp.

Om det är komposit som gäller kan det vara en idé att kolla med Ikea också

Karl_Pedal Karl_Pedal skrev:
Om det är komposit som gäller kan det vara en idé att kolla med Ikea också
Japp, har kollat med deras prisverktyg på hemsidan, det blir dryga 45' med utskärningar. Jag kan dock inte se att de erbjuder mätning på plats, utan vill att man själv fixar detta. Känner att vi inte har kunskap till detta, vill ha någon med erfarenhet som jobbar med bänkskivor dagligen.

Ikeas komposit är ju inte helt solid som silestone. Ikeas är ett tunnare lager (10mm eller dyl) limmad på MDF. Värt att tänka på.

Tingis Tingis skrev:
Ikeas komposit är ju inte helt solid som silestone. Ikeas är ett tunnare lager (10mm eller dyl) limmad på MDF. Värt att tänka på.
Den är normaltjock i överhängen men själva kärnan är ihålig och fylld med PU eller liknande. Det är i vart fall inget träfibermaterial utan det är något som inte reagerar på fukt. Jag tycker faktiskt det bara är positivt, speciellt ur två perspektiv:

1) När man ska bära in skivan. Den väger betydligt mindre än en solid skiva och är således mycket enklare att hantera
2) Om man ska ha underlimmad diskho så kommer hon upp bättre

Vi renoverade kök i ett tidigare boende och valde då Ikeas komposit. Var verkligen skitnöjda med det, rakt igenom. Nu har vi massiv granit och jag tycker inte det är någon skillnad i upplevd känsla förutom att de ser olika ut i färgen.

Karl_Pedal Karl_Pedal skrev:
Den är normaltjock i överhängen ........
Jag personligen tycker inte att man får den där stenkänslan, låter lite ihåligt när man knackar på den.
För mig blev det lite problem då vi har ett större överhäng för sittdel och tycker då skivan kändes skörare samt att man känner ihåligheten under med händerna vilket jag inte gillade.

Visst Ikeas skiva är lättare att bära in på plats men bära dit en stenskiva gör du bara en gång, sen ligger den där, stabilt :)

Kolla med Höörs marmor och granit, Ligger mitt i Skåne. Mycket bra service och Trevliga

ja valde första bästa granitskiva via stenskivor.se de funkade prickfritt, den gamla skivan i älvsbyhus satt skruvad och limmad så man fick köra in en skruvmejsel o bända lite. den gammla skivan var 29mm och stenskivan 30mm nedersta kakelraden fick ja peta bort och köra vinkelslipen ett par mm.

Paul-Staffanstorp
Har haft och göra med många olika stenleverantörer under mina 15år i köksbranschen och kan verkligen säga att man får vad man betalar för.

Värt att kolla upp är bland annat följande:

Blir det plockepinn med mängder av skarvar för att de använder spillbitar ?
Skarvar de med silikon eller 2-komp stenlim vilket jag själv tycker blir en otrolig skillnad ?
Hur noga är de med passformen vid uppmätningen ?
Hur långt tid behöver de på sig innan de kommer och mäter när man beställt mätningen ?
Hur lång leveranstid och ingår inbärning och montering ?
1a eller 2a sortering på stenen ?
Kan man titta på skivorna för att slippa allt för stora nyans/mönsterskillnader ?

• Gilla
Lopex och 1 till
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Har haft och göra med många olika stenleverantörer under mina 15år i köksbranschen och kan verkligen säga att man får vad man betalar för.

Värt att kolla upp är bland annat följande:

Blir det plockepinn med mängder av skarvar för att de använder spillbitar ?
Skarvar de med silikon eller 2-komp stenlim vilket jag själv tycker blir en otrolig skillnad ?
Hur noga är de med passformen vid uppmätningen ?
Hur långt tid behöver de på sig innan de kommer och mäter när man beställt mätningen ?
Hur lång leveranstid och ingår inbärning och montering ?
1a eller 2a sortering på stenen ?
Kan man titta på skivorna för att slippa allt för stora nyans/mönsterskillnader ?
Exakt det som nämns här!

Bor man i Göteborg med omnejd kan jag rekomendera Stencentrum i Mölndal! De haf ett stort utbud av olika stenar och nyligen fått pris för vackraste badrum i marmor.

De erbjöd uppmätning men guidade mig till att göra det själv. Skivorna visades innan bearbetnings så vi va nöjda eftersom två olika stenar behövdes, sen monterade allt på plats.

Allt som allt blev vi helnöjda!

Bor man i Göteborg med omnejd kan jag rekomendera Stencentrum i Mölndal! De haf ett stort utbud av olika stenar och nyligen fått pris för vackraste badrum i marmor.

De erbjöd uppmätning men guidade mig till att göra det själv. Skivorna visades innan bearbetnings så vi va nöjda eftersom två olika stenar behövdes, sen monterade allt på plats.

Allt som allt blev vi helnöjda!
Kök med mörk dubbelho, mässingskran, marmor bänkskiva, och skåp med gyllene handtag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

[bild]

Det där var en snygg färg på skiva! Vad heter skivan och material?

Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:

Hej, en bump på denna tråd. Vilken leverantör är bäst i Stockholm? Pålitlighet viktigare än pris för oss.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.