6 488 läst ·
8 svar
6k läst
8 svar
Tillfällig lagning av gjutjärnsrör
Vi behöver göra en provisorisk lagning av ett gammalt gjutjärnsrör som är delvis sprucket/rostigt. Vi kommer inte åt att byta förran toaletten renoveras och det sker först efter sommaren.
Vad är lämpligt? Glasfiberspackel, epoxy och glasfiberväv eller kanske vulktejp? Antra bra förslag?
Vad är lämpligt? Glasfiberspackel, epoxy och glasfiberväv eller kanske vulktejp? Antra bra förslag?
Produkter som diskuteras: "vulktejp"
Vulktejp
Vulktejp, även känd som självvulkaniserande tejp eller fusing tape, är en speciell typ av tejp som skapar en stark, vattentät och elektriskt isolerande bindning när den sträcks och viras runt en yta. När vulktejpen appliceras korrekt,
Läs mer
Det är inte lämpligt att laga det där röret med någon metod, för troligen är allt oxiderat, och täpper du till något, så kommer det snart ut någon annanstans. Försök byta röret om det är möjligt, eller klara er utan toaletten över sommaren är mitt recept.
Glasfiberväv och plastic padding eller någon liknande. Gör rent först så att det fäster.
Sedan vill vi se en bild på mästerverket.
Sedan vill vi se en bild på mästerverket.
Protectorbinda! En extremt kletig väv på rulle som man virar runt. Det har jag gjort många provisoriska avloppslagningar med. Man hade det förr till att rostskydda oljerör mm, som skulle ligga nergrävda i marken
Vet dock inte var man köper detta som privatperson, jag köper det hos min rörgrossist.
Kanske du känner någon rörmokare som har en bit över?
Ett tips, ha handskar på när du virar, och släng dem sen för de blir rätt kletiga och klistrar ihop
Vet dock inte var man köper detta som privatperson, jag köper det hos min rörgrossist.
Kanske du känner någon rörmokare som har en bit över?
Ett tips, ha handskar på när du virar, och släng dem sen för de blir rätt kletiga och klistrar ihop
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden