Vi behöver göra en provisorisk lagning av ett gammalt gjutjärnsrör som är delvis sprucket/rostigt. Vi kommer inte åt att byta förran toaletten renoveras och det sker först efter sommaren.

Vad är lämpligt? Glasfiberspackel, epoxy och glasfiberväv eller kanske vulktejp? Antra bra förslag?

Det är inte lämpligt att laga det där röret med någon metod, för troligen är allt oxiderat, och täpper du till något, så kommer det snart ut någon annanstans. Försök byta röret om det är möjligt, eller klara er utan toaletten över sommaren är mitt recept.

Blir väl lite jobbigt att hålla sig en hel sommar...:D

Kan ju finnas två holkar tänkte jag...

Glasfiberväv och plastic padding eller någon liknande. Gör rent först så att det fäster.
Sedan vill vi se en bild på mästerverket.:D

Protectorbinda! En extremt kletig väv på rulle som man virar runt. Det har jag gjort många provisoriska avloppslagningar med. Man hade det förr till att rostskydda oljerör mm, som skulle ligga nergrävda i marken
Vet dock inte var man köper detta som privatperson, jag köper det hos min rörgrossist.
Kanske du känner någon rörmokare som har en bit över?

Ett tips, ha handskar på när du virar, och släng dem sen för de blir rätt kletiga och klistrar ihop

Jag har använt epoxy och glasfiberväv.
Funkade suveränt i flera år!

Plastic padding duger gott.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.