10 253 läst ·
7 svar
10k läst
7 svar
Tillfällig dusch...
Medlem
· västra götaland
· 37 inlägg
Hej
Skall börja renovera badrummet och behöver ju duschen givetvis,är det någon här som har en bra lösning?Jag har plats i tvättkällaren för en tillfällig lösning men har ingen direkt lust att köpa en duschkabin(ingen ny iallafall)bara för några veckor,någon här som har några förslag?.Har sambo och 2 småbarn så det går inte att vara utan.....tacksam för svar...kristian
Skall börja renovera badrummet och behöver ju duschen givetvis,är det någon här som har en bra lösning?Jag har plats i tvättkällaren för en tillfällig lösning men har ingen direkt lust att köpa en duschkabin(ingen ny iallafall)bara för några veckor,någon här som har några förslag?.Har sambo och 2 småbarn så det går inte att vara utan.....tacksam för svar...kristian
Medlem
· Västernorrland
· 2 106 inlägg
Jag hade nog byggt ihop en tillfällig duschkabin av tex plywood. Tre väggar och ett duschdraperi.
Bara att slita ner och slänga sedan när badrummet är klart.
Bara att slita ner och slänga sedan när badrummet är klart.
Bygg ett provisorium med 45x45-reglar i en ram, och byggplast som väggar?
Kostar en hundring eller två, sätts ihop på ett par timmar och är lätt att riva ned.
Ju mer provisoriskt, desto mer tid tycker familjen att du kan avsätta för byggandet.
Kostar en hundring eller två, sätts ihop på ett par timmar och är lätt att riva ned.
Ju mer provisoriskt, desto mer tid tycker familjen att du kan avsätta för byggandet.
Tjena, jag har skaffat en billig kabin från bauhaus för 2000:- eftersom jag räknar med att vårt badrumsprojekt kommer att hålla på i minst ett halvår - jag tycker det är värt pengarna. Kabinen slänger jag ut på Blocket när vi är klara.
//Håkan
//Håkan
Eller ta två sådana här plasttunnor, skär av locken och sätt den ena på den andra. Sedan kan du ju såga upp en lagom stor öppning med t.ex. sticksågen.
Sök på plasttunnor på Blocket. De här kostar 60 kr./st.

200L Plastfat
Sök på plasttunnor på Blocket. De här kostar 60 kr./st.

200L Plastfat
Va i samma sits och köpte en på blocket och det blev säkert billigare än att bygga något av plyffa då jag fick med blandare mm för 900:-.
Problemet är att begade kabiner verkar gå åt fort på blocket jag fick leta länge. Synd att du inte hörde hemma i Stockholm då jag inte fått ut min på Blocket än.
Problemet är att begade kabiner verkar gå åt fort på blocket jag fick leta länge. Synd att du inte hörde hemma i Stockholm då jag inte fått ut min på Blocket än.
Jag har en gammal "sunkig" duschkabin som jag skall slänga. Fullt funktionsduglig dock inte vidare fräsch. Jönköpings län.
/Funkis
/Funkis
Klicka här för att svara