4 292 läst ·
6 svar
4k läst
6 svar
Tillfällig carport
Såg nyligen en tillfällig carportlänga på en offentlig plats, det var ett rejält och stadigt bygge med plats för i runda tal ett tiotal bilar. Det som fångade mitt intresse var att det var byggt på betongplintar som stod ovan mark, dvs egentligen ingen fast installation.
Jag skulle behöva en carport på min villatomt men platsen där den skulle passa är prickad, skulle det vara möjligt att bygga en liknande konstruktion och att den då skulle räknas som tillfällig och inte kräva bygglov? Någon som vet hur regelverket ser ut?
Jag skulle behöva en carport på min villatomt men platsen där den skulle passa är prickad, skulle det vara möjligt att bygga en liknande konstruktion och att den då skulle räknas som tillfällig och inte kräva bygglov? Någon som vet hur regelverket ser ut?
När det gäller tillfälliga byggnader, så har det med hur länge de faktiskt står där. Som efter X antal år ses ju en husvagn som en fast byggnad osv, Exakt hur lång tid det är gör du bäst i att fråga din kommun, en del är slappare på regelverket.
Nej tog det för givet bara, har en balkong som står på pelare ut från huset i det prickade området idag men den byggdes innan prickarna kom dit. Skall nog kolla upp det 👍😀Jonatan79 skrev:
Det är parallellt med gatan i villaområdet, skall vara nåt med brandsäkerhet
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Asfaltering i carport och utanför
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Spricka i fönster, söker tips på tillfällig lagning
Fönster & Dörrar -
Dimensionering carport/garage
Byggmaterial & Byggteknik -
Hur lite arbete kan man komma undan med för en "tillfällig" parkering?
Grund & Markarbeten -
Tillfällig ljuddämpning carport
Verktyg & Maskiner