M Mr9 skrev:
[länk]
4kw som max på 120kvm blir inte mkt värme tror jag

Alltså, ska bli lite bekvämare att vistas i garaget nu i ca 3-4 veckor. Sen behövs det inte mer i detta fallet. Tids nog ska det installeras en luftpump.

Som sagt, dieselkanon blir nog mitt alternativ. Blir lite rotation på luften och lite snabbare värme ist för den konstanta.

Mvh Jonas

S shomakie skrev:
4kw som max på 120kvm blir inte mkt värme tror jag
Men man kan ju ha flera..

• Gilla
Pungpinan
  • Laddar…
MalZon MalZon skrev:
Skulle behöva värma upp ett 120kvm stort garage lite tillfälligt nu i ca 3 veckor. Inte så det blir rumstempererat konstant utan så man kan vara där utan att behöva underställ åtminstone.

Tänker mig en dieselkanon som jag kan köra igång en stund innan man ska vara där. Känner dock att 2500-3500kr för tillfällig värme är lite överstyr. Har ingen direkt el att tillgå där egentligen ännu utan enbart en förlängningssladd ut från kåken.
Har haft en liten 2kw elfläkt igång men utan värme då jag enbart vill cirkulera luften där i detta skedet. Men nu behöver jag alltså använda garaget.

Tips?

Mvh Jonas
Köp en gasolkamin för 1500.
De har både el gasol och fläkt.
Den kan du sen använda i ett ev uterum eller annat.
En 11kg tub räckte för mig i två säsonger i uterummet höst och vår.
Hade 23 grader varmt på julafton med 5 grader kallt ute

Vad var grundfrågan? Du vill ha hyfsat uppvärmt för att jobba där? Alltså bara komfort? Det blir ju ett gäng tusenlappar för att slippa understället...

Ett gammalt knep från tiden när jag var en fattig knutte är att rikta den enda värmefläkten ner i verktygslådan. Varma verktyg - Varma händer - Gott humör....!

• Gilla
leffe-e och 3 till
  • Laddar…
Ja den var bra!
Jag som är sparsam skulle ha klätt på mig ordentligt och kört på i kylan.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.