Hej,
Vi har ett hus byggt på 40-talet med en tillbyggnad från 1992. Huset är 1-plan och är ett klassigt rött hus med vita knutar. Vi har en vinkel på huset och vill nu bygga till ett torn i den vinkeln. Tornet skall vara 2-plan och jag undrar nu om det finns färdig moduler eller byggsatser för tillbyggnad av torn?

Heij83
Ylva J Strömberg Ylva J Strömberg skrev:
Hej,
Vi har ett hus byggt på 40-talet med en tillbyggnad från 1992. Huset är 1-plan och är ett klassigt rött hus med vita knutar. Vi har en vinkel på huset och vill nu bygga till ett torn i den vinkeln. Tornet skall vara 2-plan och jag undrar nu om det finns färdig moduler eller byggsatser för tillbyggnad av torn?
kontakta bygghandel, XL bygg eller Derome.
Dom kan fixa färdigkapad byggsats efter dina ritningar.

• Gilla
Ylva J Strömberg
  • Laddar…
Hej,
Hej har ni byggt ert torn i vinkeln? blev det bra? vi vill göra samma sak och byggfirman tror det blir svårt med att få till taket. så jag ville höra hur ni löste det.
Tack på förhand.
/Sofie

S Sorfik skrev:
Hej har ni byggt ert torn i vinkeln? blev det bra? vi vill göra samma sak och byggfirman tror det blir svårt med att få till taket. så jag ville höra hur ni löste det.
Tack på förhand.
/Sofie
Oj jag uppfattade det som om detta var ett äldre inlägg :)

S Sorfik skrev:
Tack på förhand.
/Sofie
Hej,
Vi har inte byggt ännu utan håller på att titta på olika lösningar men det ser ut som om vi får ta en arkitekt som hjälper till och ritar och sedan bygga med lösvirke då vi inte hittat någon modul. Sen ska kommunen också godkänna det först...

Vi har byggt ett torn ny på vårkanten där vi beställt takstolar från Nässjö takstolsfabrik för ett 5*5m torn.. alltså pyramid tak. Funkar kanon :)

• Gilla
Ylva J Strömberg
  • Laddar…
S Sorfik skrev:
Tätt går alltid att få om plåtslagare kan sitt jobb och får rätt underlag. Om man är osäker kan man anlita en plåtkonsult för rätt konstruktion. Så här byggde vi Ett stort trähus i skymningen med tända fönster och synliga takdetaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hej,
Vi har inte byggt ännu utan håller på att titta på olika lösningar men det ser ut som om vi får ta en arkitekt som hjälper till och ritar och sedan bygga med lösvirke då vi inte hittat någon modul. Sen ska kommunen också godkänna det först...
S Sorfik skrev:
Hej,
Visa bilaga 481442

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.