Tjena! Utanför ytterdörr har jag nu ett betonggolv, ihåligt med väggar som går ner till sulan på huset. Detta är byggt original med huset 1924. Taket byggdes om till balkong runt 1980. Min tanke är nu att bygga väggar och flytta ut ytterdörren för att få en större hall, alltså lite mer boyta.
Det jag undrar är ifall detta räknas som tillbyggnad? Håller på med bygglovsritningar nu och när jag fråga de lokala byggnadenskontoret så sa hon att det räknas som fasadbeklädnad.. Kan det stämma? Tycker det låter lite märkligt :)
Entré till gult trähus med betonggrund och trätrapp som leder upp till en vit dörr och ett ombyggt tak till balkong ovanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Z Zanderr94 skrev:
Tjena! Utanför ytterdörr har jag nu ett betonggolv, ihåligt med väggar som går ner till sulan på huset. Detta är byggt original med huset 1924. Taket byggdes om till balkong runt 1980. Min tanke är nu att bygga väggar och flytta ut ytterdörren för att få en större hall, alltså lite mer boyta.
Det jag undrar är ifall detta räknas som tillbyggnad? Håller på med bygglovsritningar nu och när jag fråga de lokala byggnadenskontoret så sa hon att det räknas som fasadbeklädnad.. Kan det stämma? Tycker det låter lite märkligt :)
[bild]
Vi gjorde precis detta och det krävdes en bygganmälan för Attefall. Bor i Stockholm.

@Zanderr94 och @Kretikos har någon av er bilder samt beskrivning hur ni har gått tillväga när ni gjort detta?

Funderar på att göra det samma här hemma men hade varit bra med lite inspiration!!

mvh

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.