Hej på er,
Jag har en sommarstuga som jag vill bygga ut och vinterbona. Stugan är byggd 1967 och har enligt min uppfattning inga charmpoäng över huvudtaget. Den befintliga -stommen- är i bra skick men ytskikten invändigt och utvändigt är i rätt tråkigt skick så i samband med utbyggnaden tänker jag göra om dem. Med andra ord behöver ingen hänsyn tas till befintligt utseende vid tillbyggnad. Huset står på delar av en gammal stenkällare som ett större hus uppfört 1898 stått på tidigare. Den delen av stengrunden nuvarande stugan står på är det idag en terass på.
Vad jag skulle vilja ha forumets hjälp med är att få lite nya vinklar på hur man skulle kunna formge det nya, tillbyggda, huset. Helst skulle jag vilja ha det fortsatt i ett plan för enkelhetens skull men har svårt att få det att se -snyggt- ut. När jag nu bygger till och om vore fint att ge den gamla fina stengrunden ett hus som passar den gammaldags stilen.

Om ni har några roliga förslag skulle jag tacksamt ta emot dem! Bifogar ritning på befintli Stugan.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
g stuga.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.