Byggahus.se
Hej,

ska börja ta in offerter på att återuppföra verandan på vårt hus. Vi tänkte använda samma mått men kommer isolera och ha andra mått på fönster. Under fönster kommer det vara putsat tegel i tre indelningar. Vi kör återbygg för att hitta gamla fönster så det kommer behöva anpassas efter det vi får tag på. Betongsockeln är befintlig och får vara kvar oisolerad, vi kommer lägga en tunn isolerskiva innan klinkers tror vi för att det inte ska bli helt ohållbart, men vi får se. Tak kommer vi lägga in så mycket det får plats utan att behöva sala på takstolarna. Så, lite bättre isolering än förr men inte dagens standard.

Fråga, gaveln på pulpettaket hittar jag mycket lite bilder på, har någon förslag på hur detta kan lösas? På en annan utbyggnad på huset sitter det stående pärlspont men detta kommer inte har så stor lutning och tänker att stående ser pluttigt ut?

• 1920ca.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 20151031_131908.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
L lavin skrev:
Fråga, gaveln på pulpettaket hittar jag mycket lite bilder på, har någon förslag på hur detta kan lösas? På en annan utbyggnad på huset sitter det stående pärlspont men detta kommer inte har så stor lutning och tänker att stående ser pluttigt ut?
Detta får du nog precisera lite mer. Menar du innertakets nedre del?

J justusandersson skrev:
Detta får du nog precisera lite mer. Menar du innertakets nedre del?
Hej, tack för svar, kolla på den bifogade pdf:en, där har jag markerat gaveln med en pil!

Jag tycker det är en alltför liten triangel för att det skall fungera bra med panel, både in- och utvändigt. Jag föreslår någon form av skivmaterial, t.ex. plywood.

Microkatten
Jag vet inte heller om jag förstår frågan, trots skiss. Du nämner pärlspont, är det yttre fasadpanelen du menar? På bilden är det stående(?) panel mellan fönster och tak, är det inte samma på gaveln, med svag avfasning på panelens ände p.g.a. taklutning?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.