Snubblade över en Emco Rex B20 tidigare i vår, lite sorgliga hyvelstål men i övrigt i väldigt fint skick! Men när jag skulle ta loss stålen upptäckte jag att några av bultarna hade gjort sitt. Innan jag lyckats få loss stålen så var åtminstone 2 färdiga i det här livet.

Problemet är nu att jag kan endast hitta dessa bultar i paket om 500st. Jag behöver egentligen bara max 4 stycken, så att måsta beställa 500st känns lite väl i överkant ;)

Någon som har ett tips på var jag hittar M6x12 DIN6912 styckevis? Laitis, Biltema eller Jula har inte i alla fall.

Hur ser de ut?

Tusen tack Ola! Fattar inte att jag missat den där sidan. Tyckte jag hade lus-googlat.

Nåja, nu har jag beställt, blev inte så dyrt som du säger.

• Gilla
Forsa16
  • Laddar…
För all del, kul att kunna vara till hjälp. Skruven var inte lätthittad, dyker inte upp på din6912 site:.se sökning

Sökhistorik: ebay din 6912--> ktm produktnummer--> sök på produktnumret på svenska sidor.

Går det inte att gå till Swebolt eller någon annan industriskruvhandel och köpa M6x20 som brukar finnas och kapa av spetsen litet?

T Torrfura skrev:
Snubblade över en Emco Rex B20 tidigare i vår, lite sorgliga hyvelstål men i övrigt i väldigt fint skick! Men när jag skulle ta loss stålen upptäckte jag att några av bultarna hade gjort sitt. Innan jag lyckats få loss stålen så var åtminstone 2 färdiga i det här livet.

Problemet är nu att jag kan endast hitta dessa bultar i paket om 500st. Jag behöver egentligen bara max 4 stycken, så att måsta beställa 500st känns lite väl i överkant ;)

Någon som har ett tips på var jag hittar M6x12 DIN6912 styckevis? Laitis, Biltema eller Jula har inte i alla fall.
Hej där! När jag behöver en särskild sorts skruv kontaktar jag Göteborgs Skruvcenter. Vet inte om de skickar skruvar, men de har det mesta.

T Toltorpsfixaren skrev:
Hej där! När jag behöver en särskild sorts skruv kontaktar jag Göteborgs Skruvcenter. Vet inte om de skickar skruvar, men de har det mesta.
Du noterade inte att vi hittade rätt skruv till trådskaparen för ca åtta o ett halvt år sen?

Ola C Ola C skrev:
Du noterade inte att vi hittade rätt skruv till trådskaparen för ca åtta o ett halvt år sen?
Hoppsan! Nej, råkade bara se din önskan om skruv av en ren tillfällighet. Men vad bra att det lösts sig.

T Toltorpsfixaren skrev:
Hoppsan! Nej, råkade bara se din önskan om skruv av en ren tillfällighet. Men vad bra att det lösts sig.
”Been there, done that”. Typiskt tidigt misstag.

Men du ska nog läsa trådarna mer noggrant; @Ola C var inte den som hade behov av några skruv…

Gillar din hjälpsamma inställning, fortsätt så. 👍
//Ronnie

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.