1 879 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Tilläggsisolering med cellplast
Hej,
Har tänkt tilläggsisolera ett hus med 5 cm cellplast och puts utanpå det. Uppfästningen av cellplastskivorna förstår jag normalt görs med någon form av "plastplugg/skruv". Var och frågade på Bauhaus om detta och de hade en typ av plastplugg/skruv för det (mer än 10 kr st) men rekommenderade att använda vanlig spik och en plastbricka.
Kan man göra så? Om det inte är helt "uppåt väggarna" så verkar det bli mycket billigare..
Någon med erfarenhet, tips och tricks om detta?
/Kristian
Har tänkt tilläggsisolera ett hus med 5 cm cellplast och puts utanpå det. Uppfästningen av cellplastskivorna förstår jag normalt görs med någon form av "plastplugg/skruv". Var och frågade på Bauhaus om detta och de hade en typ av plastplugg/skruv för det (mer än 10 kr st) men rekommenderade att använda vanlig spik och en plastbricka.
Kan man göra så? Om det inte är helt "uppåt väggarna" så verkar det bli mycket billigare..
Någon med erfarenhet, tips och tricks om detta?
/Kristian
Produkter som diskuteras: "plastplugg"
Plastplugg
Plastpluggar är universella infästningskomponenter som är avsedda för en rad olika användningsområden och material. Tillverkade av slitstark plast, dessa pluggar kan användas med en mängd olika skruvar och bultar för att skapa säkra och
Läs mer
Tack,
Det blir 10 cm och jag har hittat plastspik på Hornbach för 2 kr/st.
Huset är för 20 år sen målat med en plastfärg. Måste den bort från teglet före cellplasten läggs på eller spelar det ingen roll längre när cellplasten är monterad utanpå?
Det blir 10 cm och jag har hittat plastspik på Hornbach för 2 kr/st.
Huset är för 20 år sen målat med en plastfärg. Måste den bort från teglet före cellplasten läggs på eller spelar det ingen roll längre när cellplasten är monterad utanpå?
Klicka här för att svara