Svarta dubbelgarageportar med rutmönstrade fönster på en vit vägg, bredvid elbilsladdare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har ett garage som är inkluderat i huset, men som någon tidigare har förkortat genom att bygga större tvättstuga. Det drar som 18 genom det och det blir därmed kallt även inne i intilliggande tvättstugan och i förlängningen huset. Skulle på sikt vilja bygga bort hela garageporten med fast vägg och sätta i en förrådsdörr för den ingången istället. Det få bli sen eftersom det innebär fasadändring. därför för det bli enbart isolation i år.
Frågan är hur gör jag detta bäst nu inför vintern?
Jag har 90'ish mm utrymme som jag kan lägga isolering. Tänkte först lägga på några glasullskivor in mot portdörrarna och sen reglar som jag fäster i karmen för att hålla det hela på plats, men jag kanske bör göra det mer ordentligt? Vad säger panelen?
Mörkblå vägg med fönster och synliga elledningar i ett renoveringsprojekt.
Skapa konto
Mätning av bredden på en mörkgrön dörr med ett måttband, visar ungefär 9 centimeter.
Skapa konto

Tomture61
Plocka bort listerna runt dörrkarmen så du får ngt bättre att fästa reglar i .
Bygg lite mer innåt sas så du kan ha lite tjockare isolering + täta med diffplast / byggskivor .

Tomture61
Om garageportar är täta så skippa plast , men slagportar brukar ha en springa nedtill , mot golvet .
Lås / handtag + runt portar kan det också dra tjuvluft .
Att isolera slagportar får ingen avsedd effekt om det drar kall luft genom isoleringen .
Min yttervägg har mot utsidan vindduk - isolering - diffplast , huset har undertryck .
Har inga fuktskador .

Är det kallgarage ?

• Gilla
Runar Åsly
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.