Hej!
Har ett träregelhus med tegelfasad från -64, och funderar nu på att tilläggsisolera, invändigt.
Väggarna består av utifrån och inåt: halvstenstegel - luftspalt - någon typ av skiva - 75mm regel med glasull - spånskiva - tapet.
Har funderat på att riva bort spånskivan, sätta upp västkustskiva 80mm innanför regelväggen, regla upp en ny regelvägg 45mm, med mineralull och sedan gips på detta. Alltså sammanlagt 200mm isolering efteråt.
Vad säger ni om dessa planer? Riskerar jag fuktproblem? Bör jag göra på något annat sätt?
Kommer även att byta fönster samt isolera vinden..