Hej.
Jag tänkte regla upp, till 70 mm tilläggsisolering på insidan av ytterväggarna. Ytterväggen är uppbyggd utifrån sett: liggande fjällpanel, vindpapp, 100 mm isolering, 16 mm liggande spåntade brädor och därpå 4 mm masonit. Behöver jag ta bort masonit och de spåntade brädorna, eller kan man lägga isoleringen direkt på?
Är det tillåtet att ha spånplattor på innerväggarna, eller måste man ha gipsskivor?(Med tanke på brandskydd)
Hans Axelsson