Hej

Jag ska tillägsisolera garaget med färdiga väggblock som jag fått tag på gratis.
Blocken har tun metallskiva, 150 mm paroc isolering och tunn metall igen.
Min plan är att skriva eller använda spikplugg för att fästa en regel högst upp på betongtsockeln.
Sedan ställa väggblocken/isoleringsblocken på regeln på utsidan av väggen, limma/och eller skruva (går nog att skruva i metallen från insidan av garaget.

Eftersom det redan finns en stomme innanför och panel som bär väggen tänkte jag ställa väggblocken dikt utan reglar emellan. läkt för luftspalt kan jag skruva i metallen på utsidan (sätter vind duk innan läkten.)
Sedan panel på det.

Dels är jag lite orolig att det ska bli kondens mot metallen som ligger direkt mot gamla panelen?
För den gamla väggen innanför tror jag har lite isolering sedan tidigare.

Sedan undrar jag om jag kan sätta cellplastskivor på garagesockeln som är gjuten platta?
Är 20-30 cm hög betongsockel.

Planen är att i alla fall till en början inte ha element i garaget utan att det får räcka med spillvärmen från pannrummet som är uppvärmt och bara har en innerdörr mot garaget. Nöjd bara jag har plusgrader året om..

Tack på förhand
Jonas

Inte någon som kan ge vägledning?
Tror ändå jag tar bort.gsmla panelen först. Men frågan med kondens kvarstår ändå. Tror det är 95 isolering innanför väggblocken..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.