1 924 läst ·
12 svar
2k läst
12 svar
Tilläggsisolera för mycket?
Har ett garage med 70mm isolering i väggarna. Tänkte bättra på detta lite när man ändå byter panel.
Om jag lägger på en 70:a extra så kommer merparten av den färdiga väggen att hänga utanför plattan. Detta känns ju inte helt bra.
Finns det något listigt sätt att bygga så man får på en 70:a extra?
Om man fegar och tar 45mm extra isolering så hänger "bara" halva väggen i luften. Är detta OK?
Om jag lägger på en 70:a extra så kommer merparten av den färdiga väggen att hänga utanför plattan. Detta känns ju inte helt bra.
Finns det något listigt sätt att bygga så man får på en 70:a extra?
Om man fegar och tar 45mm extra isolering så hänger "bara" halva väggen i luften. Är detta OK?
Medlem
· Stockholms
· 1 555 inlägg
140 mm isolering på ett garage!
Jag har 25 mm sågspån i mitt bostadshus.
Jag har 25 mm sågspån i mitt bostadshus.
Byggde en verkstad med 120mm i väggen och 45mm installationstal, riktigt bra vaärmeekonomi. Ligger 500mm lösull i taket..
Mjo 140mm är kanske lite mycket. Men om jag ska bli pingisproffs och måste hålla uppvärmt hela vintern så vill jag ha lite ekonomi i det.
Som minst lägger jag på 45mm och då hamnar nästan 60% av väggen hängandes i luften. Känns ju lite bakvänt, men samtidigt är det ju inga gigantiska vikter/krafter vi talar om.
Alltså OK?
Som minst lägger jag på 45mm och då hamnar nästan 60% av väggen hängandes i luften. Känns ju lite bakvänt, men samtidigt är det ju inga gigantiska vikter/krafter vi talar om.
Alltså OK?
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Ja, det är ok.
Räcker takutsprånget till bara för att skydda väggarna?
Men du skall väl inte ha det så varmt när du tränar pingis.
Det är ju en enormt rörlig sport, så man håller sig varm ändå.
Lycka till med pingisen! Konkurrensen är väl hård?
Räcker takutsprånget till bara för att skydda väggarna?
Men du skall väl inte ha det så varmt när du tränar pingis.
Det är ju en enormt rörlig sport, så man håller sig varm ändå.
Lycka till med pingisen! Konkurrensen är väl hård?
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Klicka här för att svara