Halloj!
Jag bor i ett hus byggt i 1800-talets början med timmerstomme.
Huset saknar isolering på alla väggar utom en och en halv.

I höstas blev jag tvungen att byta ut en fönster, då passade jag på att regla upp på utsidan och lägga på 95-120mm (väggen var inte helt rak) isolering och flytta ut det nya fönstret.

När jag reglade så sne kapade jag reglarna och tryckte upp dom så nära takfoten jag kunde.
Nu till min fundering.

Bör jag ha en liten luftspalt mot takfoten?
Jag missade även att lägga en vågrät regel högst upp. går det bra utan tro? eller blir det motorväg in för mössen? :p

20160531_195728.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


20160531_195739.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ingen?
 
Ja, du bör ha en luftspalt.
Finns nät att sätta för att mössen inte skall komma in, men det gör de ändå ;)
 
Tack! Då blir det en luftspalt :)
 
Läs om brandskydd för takfot ... Då luftspalt alltid är en brandrisk...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.