Renoveringsnovis
· Uppsala
· 12 inlägg
Halloj!
Jag bor i ett hus byggt i 1800-talets början med timmerstomme.
Huset saknar isolering på alla väggar utom en och en halv.
I höstas blev jag tvungen att byta ut en fönster, då passade jag på att regla upp på utsidan och lägga på 95-120mm (väggen var inte helt rak) isolering och flytta ut det nya fönstret.
När jag reglade så sne kapade jag reglarna och tryckte upp dom så nära takfoten jag kunde.
Nu till min fundering.
Bör jag ha en liten luftspalt mot takfoten?
Jag missade även att lägga en vågrät regel högst upp. går det bra utan tro? eller blir det motorväg in för mössen?
Jag bor i ett hus byggt i 1800-talets början med timmerstomme.
Huset saknar isolering på alla väggar utom en och en halv.
I höstas blev jag tvungen att byta ut en fönster, då passade jag på att regla upp på utsidan och lägga på 95-120mm (väggen var inte helt rak) isolering och flytta ut det nya fönstret.
När jag reglade så sne kapade jag reglarna och tryckte upp dom så nära takfoten jag kunde.
Nu till min fundering.
Bör jag ha en liten luftspalt mot takfoten?
Jag missade även att lägga en vågrät regel högst upp. går det bra utan tro? eller blir det motorväg in för mössen?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsnovis
· Uppsala
· 12 inlägg
Ingen?
Renoveringsnovis
· Uppsala
· 12 inlägg
Tack! Då blir det en luftspalt 
Klicka här för att svara