Produkter som diskuteras: "ogräs"
Ogräsrensare Sweeder
Ergonomisk ogräsrensare
79 kr inkl moms
Läs mer
Miljöstationen? :
Spelar det nån roll om man eldar i pannan eller eldar på brasan?
Ja, det gör det!
Högre tempretur i förbränningen ger ett renare utsläpp men framför allt så utnyttjas det fossila bränslets energi. Det går inte till spillo alltså!!!
Det du eldade upp motsvarar i utsläpp enligt min grova uppskattning (ta det med en nypa salt) minst tusen moderna bilars utsläpp under den tidsrymd der tog för oljan att brinna.
Känns det ansvarigt?
Högre tempretur i förbränningen ger ett renare utsläpp men framför allt så utnyttjas det fossila bränslets energi. Det går inte till spillo alltså!!!
Det du eldade upp motsvarar i utsläpp enligt min grova uppskattning (ta det med en nypa salt) minst tusen moderna bilars utsläpp under den tidsrymd der tog för oljan att brinna.
Känns det ansvarigt?
Vad spelar det för roll om det går till spillo? Det är väl upp till mig att utnyttja det eller inte. Hade mycket som behövde brännas upp så vill inte påstå att det gick till spillo heller.
Du menar att du eldar sådant som inte brinner av sig själv?!
Den här diskussionen känns inte riktigt sannolik, det du gjorde var olagligt av en anledning. Jag ber dig ödmjukast tänka lite närmare på saken medans jag drömmer naiva drömmar om gemensamt ansvar för en bättre värld.
Den här diskussionen känns inte riktigt sannolik, det du gjorde var olagligt av en anledning. Jag ber dig ödmjukast tänka lite närmare på saken medans jag drömmer naiva drömmar om gemensamt ansvar för en bättre värld.
Allt som eldats har inte precis varit torrt, oljan underlättade det.
Törs jag nämna att det är minst lika mycket olja kvar i tanken? :
Törs jag nämna att det är minst lika mycket olja kvar i tanken? :
Den här tråden har ballat ur lite, men jag kan inte låta bli att lägga mig i.
Jag håller helt med H2OCO2. Jag hoppas att du ThomasLindgren bara provocerar, för annars är det verkligen illa ställt. Har du inga grannar på mils avstånd?
Passar du på att elda upp gamla TV-apparater och vitvaror också istället för att åka till en miljöstation? Eller ligger dom i skogen någonstans? Det är ju ungefär samma resonemang! Det är inte upp till dig att utnyttja det eller inte! Det du gör ÄR olagligt!
miljöstation?
jag var på brista miljöstation i märsta häromdagen med 2 st 20 liters dunkar med gammal motorolja
och jag fick inte lämna det ,han sa att det är max 8 liter man får lämna,man kan inte ha så mkt olja som privatperson...
fast aj ghar 4 st v8 bilar,så när jag byter på alla 4 samtidigt,vilket jag gör,så får jag LITE mer än 8 liter,men då sa han att man har inte 4 bilar som privatperson...
då skulle han träffa min farsa,han har 12 st....
så nu vet jag inte vad jag sak göra med oljan,får väl elda upp den,för på något sätt måste jag bli av med det...
jag var på brista miljöstation i märsta häromdagen med 2 st 20 liters dunkar med gammal motorolja
och jag fick inte lämna det ,han sa att det är max 8 liter man får lämna,man kan inte ha så mkt olja som privatperson...
fast aj ghar 4 st v8 bilar,så när jag byter på alla 4 samtidigt,vilket jag gör,så får jag LITE mer än 8 liter,men då sa han att man har inte 4 bilar som privatperson...
då skulle han träffa min farsa,han har 12 st....
så nu vet jag inte vad jag sak göra med oljan,får väl elda upp den,för på något sätt måste jag bli av med det...
www.cija.se t.ex. och andra möjligheter finns om behovet finns!!!
Det är ju inte helt osannolikt att det bildas två läger i denna fråga, men det är sorgligt att det skall vara på det sättet. Jag tänker inte ta på mig att vara moralkärring i detta forum, men jag säger detta utan någon som helst ironi:
ATT GÖRA SIG AV MED OLJA PÅ DET SÄTT NI FÖRESLÅR (OCH TYDLIGEN REDAN HAR GJORT) ÄR OLAGLIGT DÄRFÖR ATT DET ÄR FULLKOMMLIGT MILJÖVIDRIGT.
Om ni nu vägrar ta ert förnuft till fånga så kan jag bara säga att jag hoppas att ni får vad ni förtjänar...
Men förnuft kanske man inte kan räkna med hos någon som stoltserar med namn brevid bevis.
Det är ju inte helt osannolikt att det bildas två läger i denna fråga, men det är sorgligt att det skall vara på det sättet. Jag tänker inte ta på mig att vara moralkärring i detta forum, men jag säger detta utan någon som helst ironi:
ATT GÖRA SIG AV MED OLJA PÅ DET SÄTT NI FÖRESLÅR (OCH TYDLIGEN REDAN HAR GJORT) ÄR OLAGLIGT DÄRFÖR ATT DET ÄR FULLKOMMLIGT MILJÖVIDRIGT.
Om ni nu vägrar ta ert förnuft till fånga så kan jag bara säga att jag hoppas att ni får vad ni förtjänar...
Men förnuft kanske man inte kan räkna med hos någon som stoltserar med namn brevid bevis.
Tänkte bara hoppa in lite i tråden.
Jag tar oxo helt avstånd från att häll ut diesel rakt på barmark.
Men förstår inte riktigt uppståndelsen.
Hur många påsk/förrsta majbrasor tänds inte med bildäck?
Hur många bönder impregnerar inte sina stängselstolpar med gammal olja?
Hur många tvättar inte bilen med avfettning och låter detta gå ned via dagvattnet?
Hur många eldar inte fel i sina vedpannor/kaminer?
Hur många har inte ett gammalt oljefat på baksidan där dom eldar allt ifrån tidningar till plastförpackningar?
mm mm
Bara för att någon helt plötsligt skriver att dom har gjort något så skall han läxas upp av alla på forumet?
JA DET ÄR FEL ATT BEGÅ MILJÖBROTT! men sluta nu tråden handlade om verktyg
Jag tar oxo helt avstånd från att häll ut diesel rakt på barmark.
Men förstår inte riktigt uppståndelsen.
Hur många påsk/förrsta majbrasor tänds inte med bildäck?
Hur många bönder impregnerar inte sina stängselstolpar med gammal olja?
Hur många tvättar inte bilen med avfettning och låter detta gå ned via dagvattnet?
Hur många eldar inte fel i sina vedpannor/kaminer?
Hur många har inte ett gammalt oljefat på baksidan där dom eldar allt ifrån tidningar till plastförpackningar?
mm mm
Bara för att någon helt plötsligt skriver att dom har gjort något så skall han läxas upp av alla på forumet?
JA DET ÄR FEL ATT BEGÅ MILJÖBROTT! men sluta nu tråden handlade om verktyg