10 043 läst ·
12 svar
10k läst
12 svar
Tigersåg, vad?
Hej,
Har tittat på DeWalts Tigersåg 303 och undrar om någon har erfarenheter från maskinen? Den ligger på ca 2000:- i pris. Att jämföra med de som ligger på 3-4000:- i pris. Ska ha den till enklare sågarbeten där det också är spik i mm.
Tack på förhand för era svar
Har tittat på DeWalts Tigersåg 303 och undrar om någon har erfarenheter från maskinen? Den ligger på ca 2000:- i pris. Att jämföra med de som ligger på 3-4000:- i pris. Ska ha den till enklare sågarbeten där det också är spik i mm.
Tack på förhand för era svar
finns bara en tigersåg som är värd namnet....
milwakuee...
har provat de walt ,den höll i ett par timmar,har provat hilti,den höll längre men nu ,efter 7 nerkapade vanar så är den slut...
körde mina 15 första vanar med en milwakuee som fortfarande funkar...
milwakuee...
har provat de walt ,den höll i ett par timmar,har provat hilti,den höll längre men nu ,efter 7 nerkapade vanar så är den slut...
körde mina 15 första vanar med en milwakuee som fortfarande funkar...
Hej,
Tack för svaren. Efter lite sök på forumet så blev det köp idag av en makita JR3050T för 1745:- och extrablad från DeWalt för 245:-
Jag håller med att Millen är bäst, men som privatperson och priset, samt att plånboken som är tunn. I järnaffären tyckte ed att dewalten inte är så bra??
Tack för svaren. Efter lite sök på forumet så blev det köp idag av en makita JR3050T för 1745:- och extrablad från DeWalt för 245:-
Jag håller med att Millen är bäst, men som privatperson och priset, samt att plånboken som är tunn. I järnaffären tyckte ed att dewalten inte är så bra??
Problemet med AEG är att de inte har någon modell med pendling och att de kostar som en proffssåg.P-plats.se skrev:
Här är ett ganska nytt amerikanskt test av tigersågar:
http://www.toolsofthetrade.net/arti...rticleID=2368&position=0&type=article
Tillägg: Amerikanska Bosch är inte samma som i Europa. Porter-Cable:en i testet är samma som den Metabo somm finns på Bauhaus.
Och vinnaren är ... Makita! 
Makitas sågar har testats tidigare också, både 3070 och 3050. Båda hamnade på topp.
Makita 3050 var den som gav bäst prestanda/värde för pengarna, 3070 på topp på alla punkter.
Hiltin var kraftigare än Makitan men hade ett pris som var högre än nödvändigt.
Kör en 3050 själv och den är kalasbra och den har ett vettigt pris också, fortfarande tydligen.
Makitas sågar har testats tidigare också, både 3070 och 3050. Båda hamnade på topp.
Makita 3050 var den som gav bäst prestanda/värde för pengarna, 3070 på topp på alla punkter.
Hiltin var kraftigare än Makitan men hade ett pris som var högre än nödvändigt.
Kör en 3050 själv och den är kalasbra och den har ett vettigt pris också, fortfarande tydligen.
P-plats, du verkar ha koll på AEG, Milwaukee och Atlas Copco.
Kanske en liten utläggning kan vara på sin plats om förhållanden där emellan.
Som jag fattat det (rätta mig gärna) så var Milwaukee ett amrikanst kvalitetsmärke samt AEG ett tyskt och båda ägdes av atlas copco efter lite uppköp.
Nu såg jag att du skrev att AEG var sålt....
Min tidigare uppfattning har varit att Milwaukee har varit lite lyxigare och gedignare än AEG. Vissa maskiner i deras serier ser identiska ut medan andra skiljer sig åt. som jag kan se är det marknadsföring. Om man ser en M tiger så finns det inte samma urval av AEG, men vissa maskiner är identiska. Sen kommer AEG med sin skruvdragare raptor, som i princip tillverkas i samma fabrik som milwaukee, ända har inte milwaukee den löstagbara chucken osv....
ett liten förtydligande av sammanhanget och strategierna från företagen, och eventuella kvalitetsskillnader skulle uppskattas av mig.
Lycklig ägare av båe Milwaukee och AEG
/m
Kanske en liten utläggning kan vara på sin plats om förhållanden där emellan.
Som jag fattat det (rätta mig gärna) så var Milwaukee ett amrikanst kvalitetsmärke samt AEG ett tyskt och båda ägdes av atlas copco efter lite uppköp.
Nu såg jag att du skrev att AEG var sålt....
Min tidigare uppfattning har varit att Milwaukee har varit lite lyxigare och gedignare än AEG. Vissa maskiner i deras serier ser identiska ut medan andra skiljer sig åt. som jag kan se är det marknadsföring. Om man ser en M tiger så finns det inte samma urval av AEG, men vissa maskiner är identiska. Sen kommer AEG med sin skruvdragare raptor, som i princip tillverkas i samma fabrik som milwaukee, ända har inte milwaukee den löstagbara chucken osv....
ett liten förtydligande av sammanhanget och strategierna från företagen, och eventuella kvalitetsskillnader skulle uppskattas av mig.
Lycklig ägare av båe Milwaukee och AEG
/m
Så förutom sladden är det samma innehåll rakt igenom på maskinerna? eller kan det skilja där fast de har samma skal, tex högre kvalite på kugghjul osv i den ena ?
eller är det defenitivt samma där? det e ju en del prisskillnad.
/m
eller är det defenitivt samma där? det e ju en del prisskillnad.
/m
Leta upp närmaste ÅF via www.makita.se och köp där.Mr Bean skrev:
Byggma kedjan säljer bl.a. Makita. Har dock sällan sett någon som säljer Makita på webben i Sverige.
Klicka här för att svara